به گزارش ایرنا، مهرداد غضنفری روز یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسات استانداری قم اظهار داشت: سند توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال طی چند روز آینده به دستگاه های استان برای اجرایی شدن ابلاغ می شود تا هر دستگاهی بر اساس حوزه فعالیت خویش اقدام کند.
سند توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال قم، روز ششم اردیبهشت ماه جاری طی آیینی همزمان با هفته کارگر و تجلیل از کارگران نمونه، با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولان در این استان رونمایی شد.
بر اساس این سند که وظایف دستگاه های مختلف به صورت مشخص تدوین شده است، باید با همکاری بخش دولتی و خصوصی، 14 هزار و 810 شغل با اعتباری بالغ بر 42 هزار و 43 میلیارد ریال طی امسال در قم ایجاد شود.
وی در ادامه با بیان این که بانک ها نسبت به دریافت تسهیلات رونق تولید فعال باشند گفت: بلاتکلیفی در وضعیت پرونده های متقاضیان در بانک ها درست نیست و باید موانع دریافت تسهیلات اعلام شود.
معاون استاندار قم ادامه داد: در صورتی که متقاضیان شرایط دریافت وام را ندارند باید به آنان و یا دستگاه هایی که آنان را معرفی کرده است بیان شود.
غضنفری همچنین با اشاره به این که برنامه های جامع در خصوص رونق تولید و اشتغال ارائه شود گفت: باید برنامه ها با همکاری دستگاه های مربوطه در دوره زمانی مشخص معین شود تا همه برای اجرایی شدن طرح و برنامه ها اقدام کنند.
وی افزود: در صورتی که برنامه های کارآمدی ارائه نشود و مدیران در این عرصه، دغدغه مند پیگیر نباشند شاهد ارتقای وضعیت تولید و حل مشکل بخش خصوصی در استان نخواهیم بود.
وی در ادامه به رعایت مسائل زیست محیطی در فرایند فعالیت واحدهای آلاینده تاکید کرد و گفت: واحدهایی که وضعیت آلاینده زیست محیطی دارند باید فرایند خویش را اصلاح کنند تا از تعطیلی این واحدهای صنعتی جلوگیری شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار قم ابراز داشت: وضعیت واحدهای آلاینده توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گزارش شود.
وی در پایان با بیان این که رونق صنعت گردشگری در قم نیازمند ارائه تسهیلات است گفت: به علت موقعیت استان و حضور گردشگران، سرمایه گذاری در حوزه گردشگری مورد توجه قرار گیرد.
8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.