به گزارش ایرنا، مصطفی کاویانی در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس، افزود: استان قم در تهیه سنند اشتغال پیشگام بوده است و با پیش بینی های انجام شده تمام اهداف این سند محقق خواهد شد.
سند اشتغال استان قم روز گذشته در جریان سفر علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان، رونمایی شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مهم کارگران و مردم در تحقق شعار سال، گفت: کارگران با تلاش بیشتر برای تولید با کیفیت محصول و مردم با خرید کالای ایرانی می توانند شعار حمایت از کالای ایرانی را محقق کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود، سال 97 را سال حمایت از کالای ایرانی نامیدند.
وی با بیان کاهش 10 درصدی حوادث کار در سال 96 نسبت به سال 95 در قم، افزود: با تلاش های صورت گرفته برای خدمت رسانی بهتر به کارگران استان، مدت زمان رسیدگی به مشکل های جامعه کارگری نیز در این مدت با کاهش 25 درصدی مواجه بوده است.
وی ادامه داد: توسعه تشکل های کارگری یکی از مهمترین راهکارها برای حل مسائل این قشر پر تلاش جامعه است که در همین رابطه 11 تشکل جدید کارگری در استان قم ایجاد شد.
کاویانی گفت: یکی از مهمترین اقدام هایی که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم به دنبال آن هستیم، تثبیت وضعیت اشتغال استان و کمک به واحدهای تولیدی برای حفظ کارگران مشغول به کار است که در این زمینه حمایت های گسترده ای انجام شد.
وی افزود: سال گذشته هشت هزار نفر ساعت، کارگاه آموزشی برای افزایش مهارت های کارگران استان ترتیب یافت و این برنامه در سال جدید با ظرفیت های بیشتر، پیگیری می شود.
وی ادامه داد: همچنین در سال 96، کارگروه اشتغال استان به ریاست استاندار و معاون وی، 12 جلسه تشکیل داد و سیاست اشتغال فراگیر را در سراسر استان با درصد موفقیت بالا پیگیری کرد که درنظر گرفتن 122 میلیارد تومان تسهیلات حمایتی اشتغال و 26 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در سطح روستاها از جمله اقدام های آن بود.
کاویانی با اشاره به رشد 35 درصدی ایجاد تعاونی های فعال در استان در سال 96 نسبت به سال قبل از آن، گفت: یک هزار و 100 تعاونی در حوزه های مختلف اقتصادی در قم مشغول به کار هستند و زمینه اشتغال 13 هزار تن را فراهم آورده اند.
وی با بیان اجرای طرح های حمایتی گسترده برای 80 هزار تن طی سال گذشته در استان قم، افزود: در سال جاری برنامه های حمایتی خود را گسترش خواهیم داد و در راه حمایت از کارگران تمام توان خود را به کار خواهیم بست.
وی در ادامه، گسترش فضاهای تفریحی و ورزشی را برای کارگران استان یک امر ضروری دانست و بیان کرد: روز گذشته با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نخستین استخر کارگران در قم به بهره برداری رسید.
استخر کارگران، در ابتدای جاده قدیم قم - تهران و در نزدیکی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، احداث شده است.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.