به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع پایگاه اطلاع رسانی اسراء ، وی عصر پنجشنبه در دیدار وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود: ما نیاز به نیروی کار متخصص داریم، کار ما باید پشتوانه پول ما باشد، لذا دانشگاه های ما کارگر متخصص به جامعه تحویل دهد.
وی درادامه ضمن بزرگداشت هفته کارگر اظهار داشت: رهبری انسان را عقل، درایت و هوش او به عهده دارد لذا تاکید اسلام این است که بیماری بدخیم جامعه، همان فقر فرهنگی است.
آیت الله جوادی آملی گفت: پیامبر اکرم (ص) دست کارگر را بوسید و نه مزدور! مزدوری در اسلام مکروه و نهی شده است، کارگر کسی است که برای خود کار می کند، اسلام می خواهد ما فقر فرهنگی نداشته باشیم از این رو دستور داده است که هر کس باید نتیجه کار و دسترنج خود را در اختیار داشته باشد.
وی افزود: اگر حیثیت انسانی و اجتماعی انسان محفوظ باشد، فقر و سختی را تحمل می کند، مانند آنکه مردم دشواری های اوایل انقلاب و جنگ هشت ساله و بمباران شهرها را تحمل کردند، اما همین مردم، اختلاس، نجومی و بی عرضگی را تحمل نمی کنند. باید این غده های بدخیم را بفهمیم و در جهت رفع آنها درست عمل کنیم.
وی گفت: اگر ما با داشتن قرآن و عترت نتوانیم خود را اداره کنیم خسارتی از این بالاتر نخواهد بود؛ بیان حضرت امیر(ع) این است که ملتی که آب و خاک دارد اما با این وجود دستش در مقابل بیگانه دراز است، از رحمت خدا دور است.
آیت الله جوادی آملی افزود: قرآن می فرماید ملتی که جیبش خالی است اهل املاق و چاپلوسی است! همچنین قرآن از ملت بی سرمایه به فقیر یاد می کند؛ فقیر یعنی کسی که ستون فقراتش شکسته است و قدرت قیام ندارد، چنین شخصی از دین نیز زود سست می شود لذا پیامبر(ص) فرمودند خدایا! بین مردم و نان آنها فاصله نیانداز، ملتی که نان ندارد دیندار بودنش سخت است.
وی در بخش پایانی سخنان خود، رفع معضل بانک های ربوی، تلاش در جهت کاهش فاصله طبقاتی و تغییر فرهنگ مردم به استفاده از کالاهای داخلی را از اولویت های کشور دانست.
در ابتدای این دیدار علی ربیعی ،گزارشی از عملکرد مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را خدمت این مرجع تقلید ارائه داد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر یک روزه خود به قم ضمن دیدار با مراجع عظام تقلید، از سند توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال این استان رونمایی کرد.
6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.