مرجع تقلید شیعیان خطاب به ربیعی گفت: هیچ‌گاه فراموش نکنید قشر کارگر قشری بسیار محترم و پرارزش است و امیدواریم خدمت‌رسانی به ایشان در عالی‌ترین وجه ممکن صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت‌الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار علی ربیعی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) که به شهر قم سفر کرده است، اظهار داشت: امثال جنابعالی از لحاظ همت و محبت به مردم فردی ممتاز هستید.

وی با اشاره به نامه پنجاه و سوم نهج‌البلاغه و نامه امام علی (ع) به مالک اشتر که به عنوان عهدنامه از آن یاد می‌شود، گفت: عهدنامه نهج‌البلاغه عالی‌ترین منشور برای اداره مملکت است که هم‌اکنون در سازمان ملل به عنوان عالی‌ترین منشور بایگانی می‌شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه نظارت کار به واسطه فعالیت‌های گسترده تعریف شده از مقدس‌ترین وزارتخانه‌ها محسوب می‌شود، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌تواند در زدودن ظلم، فقر و جهل از جامعه که هرکدامشان کمرشکن است مثمرثمر باشد و در همین راستا مردم را امیدوار نگه دارد.

وی خاطرنشان کرد: ‌مردم بزرگ‌ترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی هستند کمااینکه به رهبری امام خمینی رحمت الله ریشه استکبار استبداد را از این مملکت کنده و در هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمن ایستادگی کردند و استقلال و سرافرازی برای ما به ارمغان بیاید.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه خدمت به مردم دارای ثواب و اجر بزرگی است، خطاب به علی ربیعی گفت: خداوند به شما که یک انسان انقلابی، مومن و مخلص هستید توفیق داده تا در مجموعه وزارت کار خدمتگزار مردم باشید و البته هیچ‌گاه فراموش نکنید که قشر کارگر قشری بسیار محترم و پرارزش است و امیدواریم خدمت‌رسانی به ایشان در عالی‌ترین وجه ممکن صورت گیرد.

این مرجع تقلید با اشاره به نامه‌های مردمی که به دستش می‌رسد، گفت: برخی از کارگران نامه می‌نویسند که حقوق ما در واحدهای تولیدی یا خدماتی ماه‌ها به تاخیر می‌افتد و موجب رنج و زحمت برای خود و خانواده‌مان می‌شود. همچنین برخی دیگر از کارگران در نامه‌های خود از مساله تفاوت حقوق و ناعدالتی ابراز گلایه می‌کنند و البته اگر تفاوت حقوق براساس زحمت و شایستگی باشد اشکالی ندارد اما اگر براساس خدمت و زحمت نباشد مشکل‌آفرین خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود به تعطیلی برخی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی کشور اشاره کرد و گفت: به نظرم مهمترین عامل تطعیلی کارخانجات و واحدهای تولیدی سیستم ربوی بانک‌هاست. بسیاری از بانک‌ها در ابتدا تسهیلاتی در اختیار برخی از کارخانه‌ها قرار می‌دهند اما بعد از مدتی به گرفتن سود و حتی دیرکرد از تسهیلات داده شده اقدام می‌کنند در حالی که دیرکرد اقساط توسط بانک‌ها ربا محسوب می‌شود که مهمترین عامل ناتوانی اقتصادی است.

وی با بیان اینکه در هفت جای قرآن کریم مساله ربا مطرح و مورد نکوهش قرار گرفته است، گفت: بارها گفته‌ایم که گرفتن دیرکرد توسط بانک‌ها نوعی رباست و امیدواریم وزارت رفاه، کار و تعاون اجتماعی با هدف کمک واحدهای تولیدی برای رفع این مشکل اقدام کنند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای غربی باید متفاوت باشد، گفت: در کشورهای غربی تمرکزشان روی همین بانک‌های ربوی است تا بتوانند 99 درصد جامعه را زیر سیطره یک درصد ثروتمند قرار دهند. تازه بیشتر امتیازاتشان برای کارخانه‌های اسلحه‌سازی است اما ما نباید به سمت بانک‌های ربوی حرکت کنیم.

این مرجع تقلید در پایان گفت: بسیار خوشحالی که جناب آقای دکتر ربیعی با فکر و تعهد و احساس انقلابی در مجموعه وزارت کار تلاش می‌کند اما امیدواریم بیش از گذشته زیرمجموعه خود را به امور معنوی همچون خواندن نماز اول وقت و شروع کار با آیات کوتاهی از قرآن کریم سوق دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.