به گزارش ایرنا، محمدمهدی تندگویان عصر چهارشنبه در نخستین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم در سال جاری، در سالن امام جواد(ع) استانداری قم، با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی رایگان در مراکز مشاوره افزود: آمارها نشان می دهد که توانسته ایم با فعالیت در این حوزه، 10 درصد کاهش طلاق داشته باشیم، از این رو باید به شکل گیری این مراکز کمک کنیم.
وی با بیان این که حوزه ازدواج یکی از رسالت های اصلی ما می باشد گفت: دفاتر مشاوره را در سراسر کشور راه اندازی کردیم و باید کمک شود تا موضوع آموزش های مشاوره ازدواج در استان جایگاه خودش را پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: آمارها حاکی است عمده موضوع های طلاق هایی که شکل می گیرد، زیر پنج سال اول ازدواج است و 37 درصد طلاق ها زیر یک سال است، یعنی عدم شناخت زوجین باعث طلاق می شود.
معاون وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد: از مجلس شورای اسلامی تقاضا کرده ایم که دوره مشاوره قبل از ازدواج در سطح کشور اجباری شود.
تندگویان همچنین خواستار نگاه جدی تر دستگاه های استان قم به موضوع جلسه های ستاد ساماندهی امور جوانان در این استان شد و گفت: هر استان در طول سال باید هر ماه یک بار این جلسات را برگزار کند که قم در سال گذشته تنها سه جلسه برگزار کرد.
وی با بیان این که جلسه محور نیستم، ادامه داد: جلسه بدون دستاورد، کمکی به ما در فعالیت ها نمی کند و باید دستاوردهای جلسات مشخص باشد.
وی گفت: در حوزه جوانان به دنبال سیاست گذاری بلندمدت هستیم و آن مطلبی که در وزارت ورزش و جوانان پیگیری می شود، بحث های ساماندهی و هماهنگی نهادها در این زمینه می باشد و وظایف هر دستگاه از طریق شورای عالی جوانان ابلاغ شده است.
وی با بیان این که یک چهارم جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند، اضافه کرد: موضوع جوانان، یک برش جمعیتی از کشور ایران می باشد و موضوعی است که همه خانواده ها با آن در ارتباط هستند.
تندگویان با اشاره به این که اگر حوزه جوانان خوب هدایت نشود، همه دستگاه ها گرفتار می شوند، خاطرنشان کرد: بحث های آسیب های اجتماعی، اشتغال، مسکن و غیره به جوانان مرتبط می شود.
وی با تاکید بر مساله برون سپاری توسط دستگاه ها گفت: از دستگاه های استان قم درخواست می کنیم، در برون سپاری کارها به تشکل های مردم نهاد مراجعه کنید، این تشکل ها مزیت هایی دارند که ممکن است که سایر جایگاه ها نداشته باشند.
وی با اشاره به این که این تشکل ها در موضوع های مختلفی همچون فرهنگی، صنعتی، کشاورزی و پژوهشی فعالیت دارند، گفت: اداره کل ورزش و جوانان فهرست این تشکل ها را در اختیار نهادهای استان قرار دهد.
تندگویان گفت: امسال شبکه تخصصی تشکل ها را در سراسر کشور به وجود می آوریم و نخستین همایش، همایش تشکل های گردشگری کل کشور است که در این زمینه فعالیت دارند و قم نیز استانی زیارتی و گردشگری است که می توان در این زمینه در استان سرمایه گذاری و از این جوانان استفاده کرد.
وی گفت: همایش دوم در این زمینه، همایش کارآفرینی است؛ تقریبا در همه عرصه ها تشکل هایی را داریم که در استان های کشور قوی و خوب کار می کنند و با بهره گیری از امکانات بومی خودشان فعال شده اند.
وی در ادامه گفت: ما نیاز به مدیران جوان داریم و مدیران با سابقه که سال ها خدمت و کسب تجربه کرده اند، مشاور جوانان شوند و به آنها کمک کنند تا کشور را هرچه بهتر اداره کنیم.
تندگویان با اشاره به فعالیت 2 هزار تشکل مردم نهاد در کشور گفت: 2 هزار تشکل دیگر در نوبت وجود دارند و احتمالا تا پایان دولت دوازدهم، تعداد آنها به 6 هزار تشکل برسد.
معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان در سفر 2 روزه به استان قم، علاوه بر دیدار و گفت و گو با شماری از مراجع تقلید و علما، در برنامه ها و نشست های مختلف شرکت می کند.
7406/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.