به گزارش ایرنا، علی پارسانیا عصر چهارشنبه در نشست صمیمی معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اعضا و دبیران سازمان های مردم نهاد استان قم اظهار داشت: این تشکل ها در حوزه های مختلف علمی و پژوهشی، آموزشی، ازدواج، خانواده، سبک زندگی، شهدا، کارآفرینی، اوقات فراغت و سایر موارد فعالیت می کنند.
وی افزود: طبق درخواست ها تا پایان سال جاری تعداد سازمان های مردم نهاد قم به 40 تشکل خواهد رسید.
وی با بیان این که توسعه کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد را با جدیت پیگیری می کنیم گفت: یکی از وظایف اداره کل ورزش و جوانان قم، ارتقای سطح مشارکت سازمان های مردم نهاد در مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی و توانمندسازی آنان به عنوان مدیران آینده ساز است.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم ادامه داد: سال گذشته از 96 طرح سازمان های مردم نهاد در حوزه های مختلف حمایت های مادی و معنوی انجام و 2 دوره توانمندسازی در راستای تقویت طرح ها برگزار شد.
وی با اشاره به حمایت از کارآفرینان در استان قم گفت: طبق تفاهمنامه همکاری وزارت ورزش و جوانان با صندوق کارآفرینی امید و اجرای آن در سطح استان ها، در سال جاری طرح های حوزه کارآفرینی مورد حمایت قرار گرفته و تسهیلات اعطا می شود.
پارسانیا تاکید کرد: این تسهیلات برای کارآفرینی در حوزه سازمان های مردم نهاد اختصاص یافته است تا طرح ها به مرحله عملیاتی و اجرایی برسد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در سال جاری در حوزه های کارآفرینی، اشتغال، ازدواج، خانواده و پیشگیری از آسیب های اجتماعی دوره های آموزشی پیش بینی شده است تا اجرایی شود.
وی، تولید آثار فرهنگی و هنری از جمله تولید 10 تئاتر، پنج تئاتر خیابانی، 14 بسته آموزشی و فرهنگی، 2 مجموعه نمایشگاهی، سه مورد مستند و سایر موارد را از جمله مباحث تولیدی سازمان های مردم نهاد استان قم عنوان کرد.
محمد مهدی تندگویان معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان در سفر 2 روزه به استان قم، علاوه بر دیدار و گفت و گو با شماری از مراجع تقلید و علما، در برنامه ها و نشست های مختلف شرکت می کند.
8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.