به گزارش، محمد مهدی تندگویان روز چهارشنبه در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) در قم اظهار داشت: تشکل های مختلفی توسط جوانان فعال شده است که شامل تشکل زنان سرپرست خانوار و مباحث فرهنگی است.
وی افزود: 200 دفتر رسمی مشاوره ازدواج توسط تشکل های دانشجویی زیر نظر وزارت ورزش و جوانان خدمات ارائه می کنند که شامل خدمات مشاوره ای قبل و بعد از ازدواج است.
وی با بیان این که دوره های آموزشی زوج ها در کشور باید اجباری شود گفت: اگر مهارت افزایی و آموزشی به زوج ها ارائه شود شاهد تحکیم هرچه بیشتر بنیان های خانواده خواهیم بود، در همین راستا با برگزاری دوره های مختلف در سال گذشته در حوزه جوانان شاهد کاهش 10 درصدی آمار طلاق بوده ایم.
تندگویان گفت: 37 درصد طلاق ها زیر یک سال و 47 درصد زیر پنج سال بعد از ازدواج است که نشان می دهد زوجین نسبت به یکدیگر شناخت کافی و مهارت ندارند که اگر مراکز آموزشی زوجین توسعه پیدا کند این آمار ها کاهش می یابد.
وی همچنین ادامه داد: سال گذشته یک میلیون زوج برای تسهیلات ازدواج ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 150 هزار تن هنوز موفق به دریافت تسهیلات نشده اند، ضمن این که شاهد هماهنگی بانک ها در اعطای تسهیلات بوده ایم.
معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه، غنی سازی اوقات فراغت جوانان را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید از ظرفیت های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی برای پرکردن اوقات فراغت جوانان استفاده کرد.
تندگویان افزود: برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی با همکاری حوزه های علمیه باید به جوانان ارائه شود تا با تقویت باورهای فرهنگی و اعتقادی آسیب های اجتماعی کاهش پیدا کند.
وی بیان داشت: بسیاری از تشکل ها را طلاب تشکیل داده اند که نیازمند ایجاد شبکه گسترده استفاده از توان حوزه های علمیه هستیم تا پیوند جوانان با مراجع تقلید و مراکز حوزوی گسترش پیدا کند.
تندگویان تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی جوانان بحران هویتی است که به دنبال آن اعتقادات جوانان کمرنگ می شود، از این رو باید با ارتقای باورهای اعتقادی و دینی جوانان امید به زندگی و ایستادگی در مقابل مشکلات را در آنان افزایش دهیم.
وی با تاکید بر این که مساجد باید محور برنامه های فرهنگی باشد گفت: طی 20 سال گذشته مساجد محوریت برنامه های فرهنگی در محله ها بود و برنامه های مختلف اجرا می شد که امروز باید این امر با همکاری نهادهای مربوطه، بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
معاون وزیر ورزش و جوانان در سفر 2 روزه به استان قم، علاوه بر دیدار و گفت و گو با شماری از مراجع تقلید و علما، در برنامه ها و نشست های مختلف شرکت می کند.
8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.