به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی روز چهارشنبه در نخستین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال 97 در سالن امام جواد(ع) استانداری قم، افزود: مسئولان دستگاه های اجرایی باید بر خرید کالاهای ایرانی توسط دستگاه های خود نظارت داشته باشند.
وی گفت: از 2 سال گذشته برای خرید لباس فرم مدارس بر استفاده از ظرفیت های استان تاکید کردیم و امروز این امر موجب شد تا 180 میلیارد ریال هزینه این کار به چرخه اقتصادی وارد شود و باید از این موضوع الگو گرفت و آن را به تمام ظرفیت های موجود قم گسترش داد.
وی برخی اتفاق ها در زمینه خرید کالا در استان قم را غیرقابل درک دانست و افزود: در حالی که کارخانه سیمان نیزار با کیفیت بالا سیمان تولید و در سر تا سر کشور توزیع می کند تنها 20 درصد ظرفیت سیمان استان به طور مستقیم از این کارخانه خریداری و بخش زیادی از تولیدات این شرکت که در استان های دیگر توزیع شده خریداری و دوباره به استان وارد می کنند که این موضوع، غیرقابل درک است.
کارخانه سیمان نیزار قم با هزینه یک هزار و 450 میلیارد ریال با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن سیمان خاکستری در دی ماه سال 1390 به بهره برداری رسیده است. این کارخانه در 45 کیلومتری جاده قدیم قم - اصفهان احداث شده است.
استاندار قم همچنین تاکید کرد: فرمایش های رهبر معظم انقلاب در حمایت از کالای ایرانی، حجت شرعی و عقلی است و باید همه مردم و مسئولان تلاش کنند تا این امر محقق شود.
وی با بیان اینکه منویات رهبر فرزانه انقلاب چراغ راه مسئولان است گفت: عمل به رهنمودهای معظم له موجب آبادی کشور می شود، ولی مشکل کار این است که در عمل به این رهنمودها در کشور دچار مشکل هستیم.
وی با بیان اینکه هر 6 ماه باید گزارشی از وضعیت اقتصادی قم تدوین شود گفت: اساس دولت تدبیر و امید مبتنی بر خدمت به مردم است به گونه ای که دولت بالاترین افتخار خود را خدمت به مردم می داند.
استاندار قم رفع موانع پیش پای مردم را گره گشای حل مشکلات اقتصادی کشور دانست و ادامه داد: حذف بروکراسی اداری برای رضایتمندی مردم باید در دستور کار همه مسئولان استان باشد و تمام دستگاه های اجرایی، ارائه خدمات مطلوب، خدمت صادقانه و تکریم مردم را اولویت کاری خود قرار دهند.
وی ادامه داد: تمام دستگاه های اجرایی استان قم که مراجعات مردمی به آنها زیاد است مکلف هستند تا پایان امسال میز خدمت برای راهنمایی مردم ایجاد کنند تا مردم پس از مراجعه به اداره ها، سردرگم بروکراسی های اداری نشوند.
صادقی در ادامه، گسترش دولت الکترونیک را از جمله اولویت های دولت دانست و افزود: این کار موجب کاهش فساد و افزایش خدمت رسانی به مردم می شود.
وی همچنین، خود انتقادی را نیاز امروز مسئولان دانست و گفت: مسئولان به جای متهم کردن دیگران باید به دنبال پیدا کردن سهم خود در مسائل و حل مشکلات باشند.
وی یکی از رمزهای تحقق اقتصاد مقاومتی را تعامل و کار جمعی دانست و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی، تمرین کار گروهی است، چراکه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تنها در گرو کار منسجم و پیوسته تمام دستگاه های اجرایی است و تا این موضوع به فرهنگ تبدیل نشود، گره مشکل های اقتصادی نیز باز نخواهد شد.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.