به گزارش ایرنا، وی روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم بیان کرد: دشمنان نظام و انقلاب که در جریان هشت سال جنگ تحمیلی با وجود کمک های 35 کشور از صدام در برابر ایران و فرهنگ مقاومت مردم شکست خوردند، برای جبران شکست خود به جنگ نرم و استفاده از فضای مجازی برای نفوذ روی آوردند.
این مرجع تقلید بیان کرد: دشمنان دانستند در جنگ سخت نمی توانند ایران را شکست دهند چون این کشور روز به روز به سلاح های جدید مجهز می شود و هم اعتقاد مردم به ولایت و ایمان آنان به جهاد و شهادت مستحکم و پایدار است.
وی ادامه داد: در این شرایط آنان تشکیلات خود را به سمت گوشی های همراه آورند و از تلگرام استفاده کردند؛ دشمنان پیام های خود را برای سست کردن ایمان مردم و نفوذ در میان جامعه، منتقل کردند و شبکه هایی مانند بی بی سی در این فضا به دشمنی پرداختند.
آیت الله نوری همدانی گفت: پیشرفت علم و فناوری راه را برای نفوذ دشمن از طریق فضای مجازی باز کرد و آنان از این طریق به اختلاف افکنی و ایجاد اغتشاش پرداختند.
وی بیان کرد: راه حل مقابله با این مساله و جلوگیری از دخالت دشمن، تنها در بومی سازی فضای مجازی است؛ باید کاری کنیم که آنچه در گوشی های همراه و پیام رسان ها منعکس می شود برای خودمان باشد؛ با استفاده از ظرفیت های داخلی و فناوری موجود می توانیم این کار را انجام دهیم.
وی ادامه داد: برخی در داخل کشور در مورد جلوگیری از فعالیت خارجی ها در فضای مجازی، مقاومت می کنند و این مساله چند ماهی است ادامه داد، ما باید بدانیم، دشمنان اگر بتوانند فضای مجازی ما را در اختیار بگیرند به تهاجم فرهنگی و دشمنی خواهند پرداخت.
این مرجع تقلید گفت: هنوز هم این مساله به طور کامل حل نشده است و اختلاف هایی در این زمینه وجود دارد، ما باید آگاه باشیم و بدانیم دشمن بیدار است، لازم است در کشور حرف و راه همانی باشد که رهبر معظم انقلاب تعیین می کنند و 2 راه و 2حرف دنبال نشود.
آیت الله نوری همدانی بیان کرد: حوزه علمیه قم نیز در این مساله حساس است و اعتقاد دارد باید حرف، حرف رهبر معظم انقلاب باشد و نباید اجازه داد دشمنان از اختلاف سو استفاده کنند.
وی ادامه داد: با وجود برخی مخالفت ها، باید مقدمات کار به طور کامل فراهم و فضای مجازی مورد استفاده کشور، بومی شود.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.