به گزارش ایرنا، وی روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم بیان کرد: طرد فضای مجازی خارجی هزینه دارد که باید آن را پرداخت و با ایجاد جانشین قوی برای آن، به مردم قول داد که می توانند نیازهای خود در بخش انتقال اطلاعات، تجارت و سایر امور را از این طریق، به نحو سالم انجام دهند.
وی افزود: نباید اجازه داد با خارج شدن یک بیگانه، بیگانه دیگری در فضای مجازی وارد شود، باید روی پای خودمان بیستیم و حتما بگوییم ما می توانیم شبکه قدرتمند داخلی در فضای مجازی ایجاد کنیم و بدانیم با همت عموم و استفاده از شبکه های داخلی، مشکلات سیاسی، اقتصادی، اعتقادی و اخلاقی شبکه های خارجی برطرف می شود.
وی ادامه داد: فضای مجازی خارجی وارد خانه ما شد و با نشان دادن منافعی در آن لانه کرد و برخی باور کردند که وجود این فضا برای زندگی ما ضروری است، حالا متوجه شدیم که این بیگانه هم عقاید و اخلاق و هم جوانان و نظام ما را هدف قرار داده است و هم در مسائل سیاسی و اقتصادی دخالت می کند؛ در این شرایط که متوجه هدف های این بیگانه و خطرهای آن شدیم، نباید در بیرون انداختن آن تردید کنیم.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: هنوز عده کمی نظر منفی می دهند و می گویند ما نمی توانیم، چرا نمی توانیم؟ شاید امروز به نتیجه نرسیم اما به مرور می توانیم شبکه قدرتمند داخلی را ایجاد کنیم.
وی افزود: در این رابطه نیاز است که شبکه های داخلی غنی شوند، فرهنگ سازی لازم در این رابطه برای مردم صورت گیرد و مسئولان کشور پیشقدم باشند و کارهای خود را از طریق شبکه های داخلی انجام دهند.
وی ادامه داد: زمانی که شبکه های داخلی نیازهای مردم را در فضای مجازی جواب دهد و جانشین خوبی برای شبکه های خارجی باشد، خطر بزرگی از جامعه برطرف می شود؛ ما خطر آن را دیدیم و آن ها در یک برنامه نشان دادند می توانند آشوب به راه بیندازند؛ این بیگانه موجود خطرناکی است.
این مرجع تقلید ادامه داد: صاحب تلگرام یک یهودی روسی تبار است و سر بر فرمان صهیونیست و آمریکا دارد، روس ها هرچه او را نصیحت کردند که دست از برخی کارها بردار، گوش نکرد و آن ها هم او را بیرون انداختند.
آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به وجود اختلافات طبقاتی در جامعه آمریکا اشاره کرد و گفت: رفتار سفید پوستان با سیاه پوستان در این جامعه مناسب نیست و آن ها از حقوق مساوی برخوردار نیستند و در خیلی مکان ها سفید پوستان، سیاه پوستان را راه نمی دهند.
وی افزود: در مواقعی آن ها دکورهایی را از خود نشان می دهند اما در عمل خبری از رفع فاصله طبقاتی نیست و این درحالی است که از افتخارات اسلام مبارزه با این رفتارها و اختلاف طبقاتی است.
وی ادامه داد: این برنامه اسلام است و همه باید در پیاده سازی آن در جامعه تلاش کنند، امید است با پرهیز از خود برتر بینی؛ تواضع و برادری در جامعه بیش از پیش به نمایش گذاشته شود.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.