سید احمد آقامیری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: دانش آموزانی که آثار هنری و توانمندی آن ها در این نمایشگاه عرضه شده است، در گرایش های کم توان ذهنی، نابینا، ناشنوا و کم توان حرکتی هستند.
وی اضافه کرد: این دانش آموزان محصولاتی در زمینه های معرق کاری، منبت کاری، خیاطی، گلدوزی، باغبانی، کیف دوزی و تعمیر لوازم خانگی در این نمایشگاه در معرض بازدید عموم قرار داده اند.
وی با بیان این که دانش آموزان استثنایی توانمندی های زیادی دارند، بیان کرد: اگر امکانات به نحو شایسته برای این قشر فراهم شود، آن ها می توانند محدودیت های خود را پوشش دهند و توانمندی هایشان را به نمایش بگذارند.
آقامیری افزود: در تلاش هستیم با حرفه آموزی به دانش آموزان استثنایی آن ها را وارد بازار کار نماییم و از این طریق درآمدی برای این قشر حاصل شود.
به گفته وی، نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان استثنایی از امروز تا نهم اردیبهشت ماه جاری در خیابان توحید، خیابان جوادالائمه، پاسدارن غربی، خیابان صبا، کوچه 2، سالن ورزشی هنرستان رویش برپاست.
وی افزود: این نمایشگاه از هشت صبح تا 12:30 ظهر برای بازدید عموم دایر می باشد.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی قم خاطرنشان کرد: دانش آموزان کم توان ذهنی در مقطع متوسطه اول در مدارس پیش حرفه ای و در متوسطه دوم در مدارس حرفه آموزی، آموزش دریافت می کنند.
وی افزود: نابینایان و ناشنوایان نیز در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش مشغول تحصیل هستند.
در استان قم 9 مدرسه پیش حرفه ای و حرفه آموزی، 2 هنرستان کاردانش و 2 هنرستان فنی و حرفه ای وجود دارد.
تعداد یک هزار و 939 دانش آموز استثنایی در 33 مدرسه استان و 203 کلاس درس مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 461 تن به صورت تلفیقی در مدارس عادی حضور دارند؛ یک هزار و 147 دانش آموز استثنایی آسیب دیده ذهنی، 429 تن آسیب دیده شنوایی، 113 تن آسیب دیده بینایی، 205 تن آسیب دیده حرکتی و 45 تن نیز از طیف اختلالات رفتاری(اتیسم) هستند.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.