به گزارش ایرنا، سید موسی حسینی کاشانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اضافه کرد: از جمله این برنامه ها می توان به نخستین دوره جشنواره ملی سرود رضوی، جشنواره شعر آیینی، جشنواره هنری کالای ایرانی، همایش موسسه های فرهنگی و هنری، جشنواره مطبوعات و جشنواره فروشنده برتر اشاره کرد.
وی دربخش دیگر سخنان خود،با تاکید بر حمایت لازم و مناسب از برنامه های فرهنگی گفت: اگر بخواهیم برنامه ریزی خوبی در این زمینه داشته باشیم، باید بودجه بیشتری برای اجرای برنامه های گوناگون فرهنگی و هنری به قم اختصاص یابد.
وی اضافه کرد:هنوز تا تحقق این بودجه مورد نیاز، فاصله بسیاری داریم و نیازمند حمایت های وزارتخانه و مسئولان استانی هستیم و امیدواریم که با توجه به حساسیت های استان؛ مسئولان ما را در ارتقای بودجه کمک کنند و امسال شاهد رشد خوبی در این زمینه باشیم.
حسینی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به لزوم برنامه ریزی کاری گفت: متناسب با اسناد بالادستی و با توجه به ظرفیت هایی که در هر استان وجود دارد، نیازمند این است که یک مطالعه و بر اساس آن یک برنامه ریزی در حوزه فرهنگ صورت گیرد و متناسب با آن حرکت کنیم تا به هدف های مورد نظرمان دست یابیم.
وی با اشاره به ویژگی های قم گفت: سال گذشته تلاش کردیم با انجام دیدارهایی با مراجع عظام تقلید و علما از مجموعه نظرهای بزرگان شهر مقدس قم استفاده کنیم و نیز جلسه های همفکری با گروه های گوناگون فرهنگی و هنری داشتیم و با بیشتر گروه ها مانند قرآن و عترت، هنری، سینمایی، تبلیغات، شاعران و ناشران نشست ها و هم اندیشی هایی را برگزار کردیم.
وی اضافه کرد: پس از این نشست ها در 3 مقوله کار را جلو بردیم، یکی این که بتوانیم بحث ساختار و نیروی انسانی این اداره کل را تقویت کنیم، چون یکی از ضعف ها به همین ساختار ضعیف برمی گشت که با پیگیری هایی که انجام شد، ساختار این اداره کل از درجه 3 به درجه 2 ارتقا یافت و در این زمینه توانستیم که یک جهشی به سمت جلو داشته باشیم.
حسینی کاشانی افزود: بحث دیگر این بود که بتوانیم یک تغییری در بودجه های دریافتی از وزارتخانه و استان داشته باشیم که با توجه به پیگیری های انجام شده، سعی شد هم از استان و هم از وزارتخانه یک رشد دریافت اعتبار را داشته باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خاطرنشان کرد: این امر به معنای کفایت اعتبارهای لازم و مورد نیاز نیست، اما نسبت به سال های قبل تر توانستیم این رشد را داشته باشیم.

** برای یک برنامه ریزی خوب، نیازمند زیرساخت های متناسب با آن هستیم
وی بیان کرد: گام بعدی این بود که بتوانیم بحث زیرساخت های فرهنگی استان قم را به عنوان یکی از برنامه های خود دنبال کنیم، طبیعی است که اگر بخواهیم برنامه ریزی خوبی داشته باشیم، باید زیرساخت ها متناسب با آن باشد.
وی افزود: استانداردهای لازم در زمینه فرهنگی در قم به دلیل نوپا بودن این استان، از لحاظ سرانه های زیرساختی پایین است، از این رو این مساله نیز در اولویت برنامه ها قرار گرفت تا با توجه به تلاش مدیران قبلی و کمک استانداری این امر را سرعت دهیم.
وی ادامه داد: در سال گذشته در همین راستا، افتتاح مجتمع فرهنگی – هنری شهید محمدباقر ربانی در منطقه پردیسان را داشتیم که با یک حرکت جهادی کار دنبال شد و نخستین مجموعه فرهنگی بدین شکل در این منطقه بود که افتتاح شد.
در بهمن ماه سال گذشته در سفر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به قم مجتمع فرهنگی - هنری شهید محمدباقر ربانی منطقه پردیسان به بهره برداری رسید؛ این مجتمع دارای کتابخانه، سالن مطالعه و سالن آمفی تئاتر است که با افتتاح آن بخشی از نیاز منطقه پردیسان به زیرساخت های فرهنگی را برطرف می کند.
منطقه پردیسان در منطقه 8 شهرداری قم قرار دارد، این منطقه در سال 77 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 90 به یکی از منطقه های شهرداری قم تبدیل شد.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.