به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی عصر سه شنبه در نخستین جلسه شورای اداری استان قم در سال جاری، افزود: دستگاه های دولتی قم باید با توجه به نیازهای کشور متفاوت از سال های گذشته در ارائه برنامه، راهکار و انجام وظایف تلاش نمایند.
وی اضافه کرد: توجه جدی و عملی تر نسبت به مسائل و وظایف باعث شکل گیری جریان خوب و اثربخشی می شود که نتیجه آن اشتغالزایی و رونق تولید خواهد بود.
حضرت آیت ‌الله خامنه‌ ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی، امسال را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.
وی با اشاره به گزارش تعدادی از مدیران از برنامه امسال دستگاه های مربوطه، گفت: در این برنامه ها باید مسائل کمی و کیفی لحاظ و ارائه شود و در این راستا همه مدیران حداکثر تا 15 اردیبهشت فرصت دارند بر اساس امکانات، اعتبارات و ماموریت هایی که دارند، برنامه ها را تنظیم و ارائه نمایند.
صادقی با اشاره به چالش های سال گذشته از جمله حرکات در دی ماه گفت: اینچنین حرکاتی علت و عوامل متعددی دارد و مساله ای کاملا جدی است که می تواند به شکلی برای آینده چالش برانگیز شود.
تجمع های صنفی مسالمت آمیز دی ماه سال گذشته در کشور با تحریک دشمنان و سوء استفاده عوامل فریب خورده داخلی منجر به بروز ناآرامی در چند شهر شد که با هوشیاری ملت، مسئولان و نیروهای انتظامی و امنیتی، در کوتاه ترین زمان توطئه دشمنان اسلام شکست خورد.
وی افزود: باید به آنچه که می گوییم عمل کنیم و در برنامه های کاری و تنظیم روابط دورن سیستم با ارائه خدمات و انجام وظایف، رضایت مردم را جلب نماییم.
وی اضافه کرد: وقتی انتظار داریم مردم از خدماتی که ارائه می کنیم راضی باشند، این مساله مستلزم این است که مدیران با کارکنان در همه سطوح، رفتاری دوستانه، منصفانه و دور از تبعیض داشته باشند.
استاندار قم ادامه داد: اگر کارکنان رضایتمندی نداشته باشند، انگیزه خود را از دست می دهند، ضعیف می شوند و در فرآیند کاری که می تواند خدمت به مردم باشد اثر منفی دارد.
وی تاکید کرد: باید رضایتمندی در سطح اداره ها و دستگاه ها ایجاد شود و این تغییرات نسبت به گذشته مثبت و قابل احصا باشد.
وی با اشاره به بهره برداری صحیح از منابع در اختیار گفت: اگر اهتمام و جدیت در کار نداشته نباشیم، به کشور ضرری می رسانیم که در سال های بعد قابل جبران نخواهد بود.
صادقی افزود: مدیرانی که نسبت به موضوع حساسیت دارند حتما در دستگاه های مربوطه کمیته هایی تشکل دهند تا بتوانند روش ها، رفتارها و کارکردهایی که در گذشته داشتند به شکل بهینه تغییر دهند تا با هزینه و ایستایی کمتر و جلوگیری از تکرار کارکردهای موازی و اضافی، خدمات بهتر به مردم ارائه دهند.
وی از مدیران دستگاه های اجرایی درخواست کرد: به یکدیگر تذکر دهند و نگاه منتقدانه نسبت به کارکردها و رفتارهای خود داشته باشند.
وی بیان کرد: مدیران در استفاده از اوراق خزانه ای که در اختیار دارند با سرعت و جدیت عمل نمایند که در غیر اینصورت نسبت به آنچه که ضرورت دارد اقدام می کنیم.
استاندار قم ادامه داد: دستگاه های اجرایی استان در تحقق طرح هایی که در اختیار دارند تلاش نمایند و استانداری نیز در این راستا و برای حل مشکلات پیش رو کمک خواهد کرد.
وی افزود: باید برای گسترش فرهنگ کارکرد و خدمات الکترونیک در حوزه های مختلف که تاکنون در این راستا اقدام های خوبی نیز انجام شده، بیشتر تلاش شود.
وی همچنین با تقدیر از اعضای ستاد تسهیلات نوروزی، گفت: خدمات ارائه شده به زائران در نوروز امسال نسبت به سال های گذشته از کیفیت بالاتری برخوردار بود و خدمات بهتری ارائه شد.
صادقی اضافه کرد: همچین از همه دستگاه های حمایتی و مرتبط با موضوع امنیت پایدار در استان از جمله دادگستری و دستگاه های انتظامی، نظامی، اطلاعاتی و نظارتی تشکر می کنم که نسبت به اعتمادسازی در مدیران و انجام کارهای محوله تلاش نمودند.
در نخستین جلسه شورای اداری در سال جدید که با حضور مسئولان استانی در سالن جلسات معصومیه فرمانداری قم برگزار شد، پنج تن از مدیران دستگاه های اداری گزارشی از برنامه های سال جدید دستگاه های خود ارائه نمودند.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.