به گزارش ایرنا، ابوالقاسم شربتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به عملکرد خوب مردم در عرصه های مختلف، تولیت مسجد مقدس جمکران سعی نموده تا در ایام نیمه شعبان از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کند.
وی با بیان این که این ایستگاه ها به طور عمده در مسیرهای منتهی به مسجد جمکران از جمله بلوار پیامبر اعظم(ص) مستقر می شود، گفت: برای نخستین بار برای اخذ مجوز ایستگاه صلواتی، مکانی در ضلع شرقی مسجد کنار مجتمع اقامتی نیمه شعبان پیش بینی شده و دستگاه های متولی صدور مجوز نیز به صورت متمرکز حضور یافته و اقدام های لازم را در این زمینه انجام می دهند.
وی افزود: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته مقرر شده دستگاه های خدماتی مانند شرکت های توزیع نیروی برق و آب و فاضلاب مساعدت بیشتری داشته باشند و نیازهای موجود در خصوص روشنایی و آب لوله کشی را تامین کنند.
شربتی همچنین افزود: به منظور رفاه حال شهروندان و زائران مقرر شده با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی قم پارکینگ های موقت در نزدیکترین نقطه به جمکران در نظر گرفته شود.
وی با بیان این که پارکینگ های 6 گانه مسجد جمکران برای پارک خودروها آماده سازی شده است، افزود: در حوزه امنیتی نیز جهت آرامش زائران تمهیدات مناسبی از سوی نهادهای امنیتی و همچنین واحدهای انتظامات جمکران در دستور کار است.
سال گذشته 140 هکتار پارکسوار برای ایام نیمه شعبان در محدوده مسجد جمکران آماده سازی شد و امسال نیز60 هکتار به ظرفیت آن اضافه شده است.
شربتی با اشاره به فعالیت بیمارستان صحرایی در شبستان امام رضا (ع) جمکران افزود: هماهنگی های خوبی بین دستگاه های امدادی از قبیل هلال احمر، مرکز فوریت های پزشکی و بسیج جامعه پزشکی برقرار شده و حضور فعال خواهند داشت و دارالشفاء مسجد نیز به صورت شبانه روزی به زائران خدمت رسانی خواهد کرد.
وی افزود: در درب های ورودی 1، 2 و 6 مسجد بیش از 500 هزار تن از زائران با بهره گیری از ظرفیت های مردمی با چای، شربت و شیرینی و غذای سبک و گرم پذیرایی می شوند.
شربتی با اشاره به مشارکت هشت هزار و 500 خادم افتخاری در نیمه شعبان افزود: با توجه به همزمانی شب نیمه شعبان با شب چهارشنبه و حضور گسترده زائران، درب های باب الکوثر و باب التوحید به درب های چهارگانه اصلی افزوده می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر جهانی بودن آیین های نیمه شعبان، از همه دستگاه ها و سازمان های کشور خواست از ظرفیت های خود برای برگزاری باشکوه تر این آیین ها استفاده کنند.
چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه جاری برابر با 15 شعبان، سالروز میلاد خجسته منجی عالم بشریت، حضرت ولیعصر(عج) است.

** معاون فرهنگی تولیت مسجد جمکران نیز با اشاره به آغاز رسمی برنامه های دهه مهدویت از ساعت 17 روز سه شنبه چهارم اردیبهشت جاری با آیین گشایش موزه فقه و زندگی در این مکان مقدس افزود: برای نخستین بار آیین افتتاحیه با مراسم خطبه خوانی و با حضور اعضای شورای اداری استان قم و تولیت های اعتاب مقدس داخل کشور همراه خواهد بود.
ابراهیم صدوقی با اشاره به برخی از برنامه های این دهه افزود: امسال برای نخستین بار طی 9 شب در جمکران شاهد برنامه خواهیم بود و در راستای مردمی برگزار کردن جشن های نیمه شعبان، در یک حرکت نوآورانه، مردم استان های تهران، قزوین و زنجان اقدام به برگزاری جشن در جمکران می کنند و همه سخنرانان و مدعوین آن نیز از این سه استان خواهند بود.
وی انعقاد تفاهم نامه فرهنگی میان جمکران و 500 هیات مذهبی عضو شورای هیات های مذهبی استان، اجتماع بزرگ سه هزار تن از جوانان عاشورایی استان های همجوار قم و پیاده روی طلاب جامعه المصطفی را نیز از دیگر برنامه های دهه مهدویت مسجد جمکران برشمرد و افزود: گشایش جشنواره ملی مهدویت و رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی آن نیز در ساعت 14 روز پنجم اردیبهشت ماه در صحن جامع امام مهدی(عج) انجام خواهد شد.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.