مجتبی رمضان بیگی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در حال حاضر 100 سالن ورزشی در مدارس قم احداث شده است و سرانه فضای ورزشی در این زمینه 35 سانتی مترمربع به ازای هر دانش آموز است.
وی اضافه کرد: در حالی که بر اساس استانداردی که در سطح کشور تعیین شده است، سرانه فضای ورزشی برای هر دانش آموز باید حدود یک مترمربع باشد.
وی ادامه داد: در حال حاضر حدود یک هشتم مدارس استان قم دارای سالن ورزشی است و با توجه به این که برخی مدارس به دلیل همجواری می توانند از یک فضای مشترک استفاده نمایند، ساخت 100 سالن ورزشی می تواند تا حدودی نیازها را در این عرصه تامین کند.
رمضان بیگی خاطرنشان کرد: سال 1376 فقط سه سالن سرپوشیده ورزشی در مدارس استان قم وجود داشت، ولی در چند سال اخیر جهشی در ساخت فضاهای ورزشی به وجود آمده که البته کافی نیست.
وی با بیان این که کلاس درس تربیت بدنی، حیاط مدرسه است، بیان کرد: بر اساس مصوبه ای، در مدارسی که جدید احداث می شود، به شرطی که مدرسه 10 کلاس درس و فضای کافی برای حیاط داشته باشد، امکان ایجاد سالن ورزشی وجود دارد.
وی افزود: آسفالت زمین و موانعی که در حیاط مدارس وجود دارد، مانع برگزاری کلاس تربیت بدنی مطلوب است که در این راستا احداث سالن های ورزشی برای مدارس قدیمی که دارای فضای کافی در حیاط باشد نیز به شرط وجود اعتبارات، در دستور کار آموزش و پرورش می باشد.
معاون آموزش و پرورش قم گفت: در 2 سال گذشته ساخت فضاهای روباز ورزشی مثل زمین چمن مصنوعی به دلیل هزینه پایین و زمان کم در احداث، در دستور کار قرار گرفته است، در حالی که ساخت سالن ورزشی علاوه بر هزینه بالا، مساحت حیاط مدرسه را نیز کوچک تر می کند.
وی ادامه داد: در تامین تجهیزات سخت افزاری ورزشی مشکلی در مدارس استان نیست و هر سال بودجه ای به این امر اختصاص داده می شود.
در سال تحصیلی جاری، حدود 240 هزار دانش آموز قمی در 635 ساختمان آموزشی مشغول به تحصیل هستند.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.