به گزارش ایرنا از اداره کل تبلیغات اسلامی قم، آیت ‌الله سید محمد سعیدی روز سه شنبه در دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و گروهی از ائمه جماعات قم، اظهار کرد: این که مسائل اساسی سیاسی طبق چارچوب‌ هایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی ترسیم کرده‌ اند در مسجد پیگیری شود کار خوبی است، اما ائمه جماعات مراقب باشند که جناحی عمل نکنند.
وی با ذکر مثالی از منطقی ‌بودن خط مشی و سیاست راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: این که هیچ کسی نمی‌ داند معظم له در انتخابات به چه افرادی رای می ‌دهند، یک رفتار حساب ‌شده است، چون ایشان منش پدری خودشان را حفظ می‌ کنند.
وی تاکید کرد: مسجد جای تعیین معیارها و موازین اسلامی و انقلابی است و اگر خدای ناکرده در رفتار ائمه جماعات یا برنامه ‌های مساجد، کارهای جناحی مشاهده شود، تبعات و حاشیه‌ های نامناسبی ایجاد خواهد شد.
سعیدی گفت: ائمه جماعات مساجد باید با تمامی کسبه ‌ها و اهالی محل ارتباط داشته باشند و آنها مسجد را محل فرماندهی خودشان بدانند.
وی هم چنین فعالیت ائمه جماعات مساجد در زمینه پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی در قالب اجرای طرح «سفینه النجاه» را مورد تحسین قرار داد.
وی بر لزوم استفاده از ظرفیت سایر نهادها برای توسعه این طرح تاکید کرد و افزود: مساجد باید دارای برنامه‌ های متنوع و کاربردی باشند و مناسب ‌ترین فرد برای مدیریت برنامه ‌های مسجد، امام جماعت است.
سعیدی حضور مستمر ائمه جماعات در مساجد را یکی از راه‌ های اثربخشی فعالیت ‌های این مکان مقدس ذکر کرد و گفت: امام جماعت باید مسجد را محل کار، درس و مباحثه خود بداند.
وی کارکرد مسجد و مدرسه را در تربیت فرزندان مهم دانست و با اشاره به در پیش بودن بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: آن حضرت که اسوه ما هستند، کار خودشان را از مسجد شروع کردند، بنابراین کارکرد مسجد باید در فعالیت‌ های فرهنگی و تبلیغی مورد توجه باشد.

* اجرای طرح کاهش آسیب‌ های اجتماعی در 10 محله قم با محوریت ائمه جماعات
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم نیز در این دیدار، از اجرای طرح «سفینه النجاه» در 10 محله قم خبر داد و گفت: با توجه به این که کاهش آسیب ‌های اجتماعی یکی از دغدغه ‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و بزرگان نظام و حوزه‌ های علمیه است، این طرح محله‌ های در معرض آسیب در حال اجراست.
به گفته حجت ‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری ، اگر این طرح در تمامی محله‌ های قم اجرا شود، به مرور شاهد کاهش ناهنجاری ‌ها و آسیب‌ های اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: این طرح نه تنها در تعارض با فعالیت هیچ نهادی نیست، بلکه تلاش شده است از ظرفیت نهادهای فرهنگی و اجتماعی استان قم برای اثربخشی بیشتر فعالیت ‌ها استفاده شود.
وی گفت: ائمه جماعات این 10 مسجد پیش از آغاز طرح «سفینه النجاه» در کارگاه‌ های آموزشی شرکت کرده و نیز با اختیارات و وظایف نهادهای مرتبط با آسیب ‌های اجتماعی آشنا شده اند.
اسکندری هم چنین، ارتباط چهره به چهره با مردم را یکی از روش ‌های موثر پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) در فعالیت‌ های فرهنگی و تبلیغی دانست و با اشاره به توطئه‌ های دشمنان علیه اسلام و انقلاب اسلامی، گفت: روحانیت شیعه در طول تاریخ نشان داده‌ است که در سخت ‌ترین شرایط، می ‌توانند در برابر تهدیدها و توطئه‌ های دشمنان ایستادگی کنند.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.