سید موسی حسینی کاشانی روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: باید از ظرفیت های مختلف از جمله هنر، رسانه، کتاب و موسسه های فرهنگی و هنری برای تحقق این امر استفاده کنیم، چرا که استفاده از کالای ایرانی هم به آبادانی کشور کمک می کند و هم جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی را می گیرد و در کاهش بیکاری نقش موثری دارد.
وی ادامه داد: از سوی دیگر باید کیفیت کالاها افزایش یابد تا مردم این احساس را داشته باشند که با خرید کالای داخلی به اقتصاد خانواده خود نیز کمک کرده اند و این امر نیازمند یک برنامه ریزی جدی است.
وی اظهار کرد: به طور حتم در چند جلسه موضوع شورای فرهنگ عمومی استان به این مساله اختصاص می یابد، اما دستگاه های فرهنگی نیز باید نسبت به فرهنگ سازی در این موضوع اقدام کنند.
وی گفت: با فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای امسال، موجی در این زمینه شروع شده، اما استمرار آن به این است که هم تولیدکنندگان ارتقای محصول های خود را جدی بگیرند و هم مردم از کالای ایرانی استفاده کنند و تحقق این امر نتیجه های خوبی را به همراه خواهد داشت.
حسینی گفت: تلاش می کنیم با بسته های حمایتی خود از موسسه های فرهنگی و هنری، نویسندگان، هنرمندان و رسانه ها که در این راستا گام برمی دارند، در راستای ترویج استفاده از کالای ایرانی حرکت کنیم.
وی با اشاره به تولید در زمینه محصول های فرهنگی و هنری افزود: تولیدات فرهنگی و هنری هم ارزش افزوده بالایی دارند و هم نمونه های خارجی نمی توانند با آنان رقابت کنند و حمایت از آنها به تولید داخلی کمک می کند و نیازمندیم مسئولان بودجه ای را دراین زمینه در نظر بگیرند.
وی اضافه کرد: حمایت از تولیدات فرهنگی و هنری نتیجه بخش است چرا که با کمترین سرمایه، بیشترین ارزش افزوده را ایجاد می شود و این ها جزو ظرفیت های ما هستند.
حسینی خاطرنشان کرد: در استان قم توانمندی ها و ظرفیت های بسیاری در این زمینه داریم که حتی بحث صادرات محصول های فرهنگی و هنری را می توانیم به صورت جدی دنبال کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تاکید کرد: تمام دستگاه ها برای حمایت از کالاهای ایرانی، هدایای خود را از میان تولیدات هنرمندان داخل کشور انتخاب کنند.
حضرت آیت ‌الله خامنه‌ ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی، امسال را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.