به گزارش عصر یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی قم، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری دردیدار مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی قم اظهار کرد: می توان با جذب سرمایه گزار خارجی
درصنعت خودروسازی فضای رقابتی را برای ارتقای کیفیت بوجود آورد.
وی در ادامه آماده بودن زیرساخت توسعه صنعت خودروسازی در شهرک های صنعتی استان را زمینه ای مناسب برای رونق اشتغال و ارتقای کیفیت صنعت خودرو در کشور دانست.
استان قم دارای 7 شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.T.C.) و 4 ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طَغرود است.
وی گفت: شهرک های صنعتی قم زیرساخت های لازم را برای جذب سرمایه گزار خارجی برای تولید خودروی با کیفیت که در کنار توسعه و رونق قطعه سازی و بومی سازی صنعت خودرو بتوانند اشتغالزایی پایداری را فراهم کنند، دارد.
وی افزود: لازم است تسهیلات و خدمات ویژه ای را در استان و کشور برای جذب سرمایه گزار بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت های تولید و ارتقای کیفیت و ایمنی خودروها در نظر بگیریم.
ذوالنوری به آمار بالای تلفات جاده ای در کشور اشاره و بیان کرد: دربه وجود آمدن این خسارت که به تبع آن مشکلات دیگری برای شهروندان به وجود می آورد، عواملی چون راه ها و یا بی احتیاطی نیروی انسانی نیز وجود دارد، ولی عمده دلیل آن کیفیت خودروهاست که باید اقدام های لازم برای رفع این مشکل اندیشیده شود.
وی با تاکید بر این که می توان از تجربه های سایر کشورها در این بخش استفاده کرد، افزود: کشوری همچون روسیه با سیاست های اصولی، ضمن رفع نیاز تولید خودروی کشور، توانسته است اشتغالزایی و توسعه صنایع وابسته به خودرو را در این کشور توسعه دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، به 2 اصل جانمایی مناسب و سازگاری صنایع با شرایط اقلیمی قم اشاره و بر ضرورت استقرار صنایع پاک وغیرآلاینده در استان تاکید کرد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم نیز در این دیدار با اشاره به مشکلات منابع آبی در استان و هم چنین نیاز کم صنعت به آب گفت: با توجه به حجم پایین سهم آب در بخش صنعت، شاهد ایجاد اشتغالزایی و سهم بالای تولید و درآمد استان نیز در این بخش هستیم.
امیر طیبی نژاد خاطرنشان کرد: معتقد هستیم صنعت در استان قم می تواند جایگزین مناسبی برای بخش کشاورزی و به ویژه بخش های آب بَر آن باشد.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.