رضا سیار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در چند سال گذشته ماندگاری مسافران در استان قم قابل توجه نبود، ولی امروز با توسعه زیرساخت های خدماتی و گردشگری شاهد حضور تعداد زیادی از زائران در تمام ایام سال به ویژه تعطیلات نوروز در این استان هستیم.
وی اضافه کرد: سالانه بین یک هزار و 500 تا 2 هزار تخت به تعداد تخت های مراکز اقامتی قم اضافه می شود و به طور قطع نیاز ما بیشتر از این است.
287 واحد اقامتی شامل 35 واحد هتل، 28 واحد هتل آپارتمان، 58 واحد مهمانپذیر، 166 واحد خانه مسافر و 100 مجتمع بین راهی و پذیرایی در قم میزبان مسافران است.
وی گفت: دستگاه های مسئول باید شرایط راه اندازی اقامتگاه های خصوصی با درجه های مختلف و در شان زائران این استان را فراهم نمایند که این اقدام تاثیر بسزایی در جذب گردشگر دارد.
سیار بیان کرد: ماندگاری زائران در قم به مولفه های مختلفی بستگی دارد و امیدواریم با ارتقاء کیفیت خدمات دهی به زائران بتوانیم هر سال شاهد ماندگاری بیشتر مسافران در این استان باشیم.
وی افزود: بر اساس آمار ستاد اسکان، از 25 اسفندماه سال گذشته تا 13 فروردین ماه جاری، 640 هزار و 838 تن در اماکن مختلف قم اقامت کرده اند.
فرماندار قم خاطرنشان کرد: آمار تعدادی از دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها و موسسه های آموزشی و حوزوی که خوابگاه های خود را برای اسکان تعداد قابل توجهی از مسافران را آماده کرده بودند، ثبت نشده است.
به گفته وی، از 25 اسفندماه سال گذشته تا 13 فروردین ماه امسال، 95 هزار و 48 تن از اماکن تاریخی قم بازدید نموده اند که آمار قابل قبول و قابل توجهی است و نشان دهنده افزایش تعداد گردشگران در این استان می باشد.
وی با تقدیر از همه عواملی که در امر خدمت به زائران و مسافران فعال بودند، گفت: امسال در امر اسکان و پذیرایی، ایجاد امنیت، کاهش تصادف های منجر به جرح و فوت عملکرد به نسبت مناسبی از دستگاه های مختلف ارائه شد.
سیار با اشاره به اقدام های بسیار گسترده در حوزه امنیتی، گفت: توزیع هشدارهای پلیس در قالب سی دی و بروشور، راه اندازی موتورسیکلت های گشت انتظامی، توجه به مسائل امنیتی و انتظامی خارج از شهر، پایش کویر، نظارت جدی بر اماکن زیارتی از جمله حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران از جمله قدام های دستگاه های امنیتی و انتظامی برای جلوگیری از جرایم در حوزه های مختلف بود.
وی افزود: در نوروز امسال با اجرای تمهیدات انتظامی و امنیتی جرایمی از جمله کیف قاپی 50 درصد، سرقت از منازل هشت درصد و سرقت اتومبیل پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.