در این مطلب می خوانیم:
امسال نیز مثل سال های گذشته رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران، نامی مشخص را برای سال 9713 برگزیده واعلام کردند تا از طریق این نقشه راه مسیر موفقیت و پیشرفت ایران سریع تر ممکن شود، سال حمایت کالای ایرانی .
براستی چرا بخش زیادی از بازار کشورمان را کالاهای غیر ایرانی پر کرده است؟ چرا مردم ما بجای استفاده از تولیدات کشور خودمان ، به واردات دل خوش کرده اند؟
علت چیست که ایرانی غیور که جان داد تا از کشورش محافظت کند امروز کالای ایرانی را قبول ندارد؟
علت وریشه را باید در کجا جستجو کرد؟
چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می گذرد، چهار دهه پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته ایم ، چهار دهه است که سرافرازانه بدون کمترین وابستگی به دول شرق و غرب با استقلال زندگی می کنیم، امروزخوشبختانه به رغم همه تحریم ها جزو برترین کشورهای دنیا در علم و فناوری بشمار می رویم، در تولیدات صنعتی دربین کشورهای منطقه سرآمد هستیم ،جامعه دانشگاهی ما برتری اش را در دنیا به اثبات رسانده است.
دانشمندان و نخبگان جامعه ما تلاش و همت خود را بکار بستند تا معادله استثماری شمال –جنوب، ( خام فروشی منابع طبیعی خاص کشورهای جنوب که دارای منابع زیر زمینی هستند ، ساخت کالا وتکنولوژی در انحصار کشورهای شمالی بدون منابع زیر زمینی) سبک و شیوه ای که ساخت کشورهای شمالی بوده وهست را شکستند وتوانستند کالاهای صنعتی تمام ایرانی بسازند ودرپاره ای از موارد هیمنه وسلطه غرب را شکستند وکالاهای ایرانی را به خارج از مرزهای کشورمان نیز صادر کردند، اما چرا مردم ما تاکنون برای خرید کالاهای ایرانی از خود رغبت نشان نداده اند مگر نه اینکه خرید کالای ایرانی به معنی رونق وآبادانی کشوراست مگر نه اینکه خرید کالای ایرانی به معنای افزایش موقعیت اشتغال جوانان ایرانی است؛
پس علت را باید در چه جستجو کرد؟ چالش این ماجرا کجاست ؟
حقیقت این است مردم ما نیاز به تغییر باور دارند باید باور کنند که کشورشان دراین حد توانمند شده است که بهترین کالا واجناس را تولید کند، باید به این باور برسند که تولیدات کشورمان چیزی از کالاهای ساخته شده غربی که با هزینه گمرکی بالا وارد کشور می شود کم ندارد، این باور نیاز به فر هنگ سازی دارد که باید رسانه در این زمینه پررنگ تر از قبل نقش آفرینی کند.
زمان آن رسیده است که صنعت ورسانه،کنار هم قرار بگیرند وباور مردم را در جهت رونق وابادانی این کشور شکل دهند.
باید تبلیغات کالای ایرانی آشکار و پنهان جایگزین کالاهای غربی شوند، تردیدی وجود ندارد که اگرامروز رسانه وصنعت دست به دست هم بدهند ومردم را با تولیدات کالاهای وطنی آشنا کنند هیچ ایرانی به سمت کالاها واجناس غربی نخواهد رفت، نمونه این حرکت مثبت را می توان در سریال «شهرزاد» دید نوع پوشش وطرح لباس بازیگران این مجموعه خانگی که داستانش به سال های 1328هجری شمسی باز می گشت امسال بازار مد ولباس ایران را تحت اختیار خود قرار داد بطوری که نوع پوشش وسبک لباس زنان و دختران را از گرایش به سمت پوشش لباس ها و طرح های غربی به سمت طرح ها و سبک های ایرانی باز گرداند.
امیدواریم که در زمینه کالاهای صنعتی نیز شاهد این اتفاق خوب باشیم.
ونهایت اینکه تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی در گرو تغییر باورهای مردم ایران است که باید نگاه هر ایرانی از بیرون به درون معطوف شود تا شاهد رشد و شکوفایی کشور باشیم.
/8138/6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.