به گزارش ایرنا، وی روز چهارشنبه در پایان درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «سال حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر معظم انقلاب، افزود: همه مردم موظفند برای حمایت از تولید ملی، اجناس داخلی را خرید و فروش نمایند.
آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: امکانات زیادی در کشور وجود دارد که برای بهره مندی همه اقشار از آن، باید مدیریت صحیح اعمال شود تا مردم رفاه و آسایش را در زندگی خود احساس نمایند.
وی گفت: اگر مدیریت صحیحی بر منابع موجود اعمال شود، نعمت فراوان می شود، کار و تولید افزایش می یابد و معیشت مردم ارتقا پیدا می کند.
وی افزود: مدیریت صحیح بر منابع و حمایت از کالای ایرانی مساله ای است که با تبلیغات، مسافرت ها و جلسات درست نمی شود، بلکه باید برنامه ریزی هدفمندی صورت گیرد.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مردم باید مطالبه کنند و از مدیریت بخواهند تا از تولید داخل حمایت شود و از سوی دیگر کیفیت اجناس بهبود یابد و ملت نیز سراغ کالای خارجی نروند
وی گفت: جلوی رانت خواری و قاچاق که صدمه زیادی به اقتصاد کشور وارد می کند، باید گرفته شود؛ همانطور که کشور به امنیت نیاز دارد، به اقتصاد کارآمد نیز احتیاج است.
وی بیان کرد: چند سال است رهبر معظم انقلاب شعارهای سال را به مسائل اقتصادی سوق می دهند که مردم خاطبان اصلی این پیام ها می باشند ودراین راستا همه اقشار باید سعی کنند از تولید داخلی حمایت کنند.
آیت الله نوری همدانی گفت: نظر رهبر معظم انقلاب این است که نظام ایران طوری پیشرفت کند تا مردم از لحاظ امکانات، قدرت مالی و فرهنگی عزیز باشند.
وی افزود: دولت باید به افرادی که درکار تولید هستند، تسهیلاتی قائل شود تا ضمن رونق کسب و کار اجناس قابل رقابت با کالای خارجی نیز عرضه گردد.
وی گفت: حرف مردم این است که تولید ایران قابل رقابت با کالای خارجی ها نیست باید از این نظر دقت و احساس وظیفه شود تا تولید داخلی در طراز بالا باشد.
این مرجع تقلید افزود: دشمن سعی دارد ایران را وابسته نماید، اگر تولید داخل خوب باشد دیگر وابسته نمی شویم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی سال جدید را سال « حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری کردند.
وی درادامه با اشاره به انتصاب جان بولتون دردولت آمریکا ، این اقدام را با هدف ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: دشمنان هیچ گاه به اهداف خود نخواهند رسید.
وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: استکبار جهانی تلاش دارد نظام ایران را ناکارآمد جلوه دهد، باید تلاش شود تا آنان به اهداف خود نرسند.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.