در پیام سید مهدی صادقی که نسخه ای از آن روز یکشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: یوم الله 12 فروردین تجلی یکی از پرشورترین و ماندگارترین صفحات تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی است.
پیام حاکی است: روز بزرگی که به یمن پیروزی نهضت اسلامی، بی نظیر ترین همه پرسی تاریخ کشور برگزار و خونی تازه در کالبد نظام تازه متولد شده جاری گردید.
پیام ادامه یافته است: در یوم الله 12 فروردین 58، مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی، پرشور و یکپارچه به صحنه آمدند و با رای حداکثری خود به جمهوری اسلامی، نظام مبتنی بر ولایت فقیه را جهت اداره سعادتمندانه جامعه حاکم نمودند.
در این پیام اضافه شده است: انقلاب اسلامی که با هدایت های نورانی حضرت امام خمینی(ره) و به برکت ایثار و جانفشانی شهدای گلگون کفن به پیروزی رسید، توانست با نفی نظام‌ های سیاسی مسلط بر دنیا، شیوه‌ نوینی از حکومت ‌داری را به جهانیان ارائه نماید.
استاندار قم در این پیام با تبریک روز جمهوری اسلامی به عموم ملت بزرگ و همیشه در صحنه ایران به ویژه مردم ولایتمدار استان قم، موفقیت همگان در راستای حرکت در مسیر آرمان های امام راحل، منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست های دولت تدبیر و امید و نیز تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی» را از خداوند منان خواستار شده است.
پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 1357، به دعوت امام راحل همه ‌پرسی حکومت جمهوری اسلامی ایران در روزهای 10 و 11 فروردین 1358 در سراسر ایران برگزار شد و 98٫2 واجدین با دادن رای «آری»، با برقراری حکومت جمهوری اسلامی موافقت کردند.
این روز به عنوان روز جمهوری اسلامی ایران در تقویم ثبت است.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.