طبق مرسوم درروز 13فروردین هرسال مردم به دامان طبیعت می روند و ازمواهب الهی ومنابع طبیعی و سرمایه های ملی مانند:بوستان ها،دشت ها،سبزه زارها،کوه ها،چشمه سارها ،جنگل ها وبیابان هاو به عبارتی ازدامان طبیعت استفاده می کنند وبا حضور خود ودوستان وخانواده شادی وشادابی را برای زندگی سالم وسعادت آفرین به ارمغان می آورند.
انتظار است امسال هم هموطنان عزیزی که درروز طبیعت به بیرون از خانه وشهرهای خود می روند با قدردانی و شکرگزاری از فصل بهار با حضور در جمع جاذبه های طبیعی درحفظ ونگهداشت محیط زیست ومنابع طبیعی خدادای ومراتع بیش از گذشته توجه کنند و با رفتارمان همراهان را به رعایت حفظ طبیعت تذکردهیم و بدانیم منابع طبیعی با مردم وبرای مردم است . ومانایی طبیعت سالم درپرتو دلسوزی ؛ همت وتوجه مامی باشد.
روشن نکردن آتش ؛قطع نکردن وعدم شکستن درختان و شاخ و برگ آن ها؛ آزار ومجروح نساختن درختان وگیاهان وبوته ها؛نریختن زباله درطبیعت ومکان های تفریحی وسواحل دریا وتالاب ها ورودخانه ها؛نریختن کاغذ وپلاستیک درطبیعت وحاشیه های جاده ها؛ خاموش کردن آتش؛جمع کردن زباله ها؛همکاری با ماموران زحمتکش حفظ محیط زیست ومنابع طبیعی ازمواردی مهم است که همه باید باهدف عدم تخریب طبیعت و آشتی با طبیعت انجام دهیم وبه آن ها توجه کنیم.بلکه دوستی جدید برای طبیعت زنده، شویم و نهال ودرختی نو بکاریم.
*معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.