جواد شاکری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در همین مدت سه میلیون و 82 هزار و 879 خودرو نیز وارد محورهای مواصلاتی این استان شده است.
به گفته وی، آمد و شد خودروها در شهر و استان قم در نوروز امسال به ترتیب هفت و پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: آزادراه قم - تهران، بزرگراه قم - سلفچگان، آزادراه قم - کاشان و بزرگراه سلفچگان - دلیجان به ترتیب بیشترین میزان آمد و شد را در این روزها به خود اختصاص داده است.
شاکری اضافه کرد: با توجه به پایان تعطیلات نوروزی در روز گذشته، اوج ترافیک در محورهای مواصلاتی استان بین ساعت 18 تا 19 ثبت شده است که سرعت متوسط خودروها در این محدوده زمانی 86 کیلومتر در ساعت بوده است.
وی گفت: روز گذشته بیشترین آمد و شد خودروها با پلاک استان های تهران، قم، البرز، اصفهان و مرکزی در محورهای قم به ثبت رسیده است.
در استان قم 209 کیلومتر آزادراه، 191 کیلومتر بزرگراه، 178 کیلومتر راه اصلی و 155 کیلومتر راه فرعی وجود دارد و کل راه های شریانی استان 609 کیلومتر می باشد؛ استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.