رضا سلیقه روز شنبه در گفت و گو با اظهار داشت: این افراد در هشت مرکز اقامتی میان مدت(کمپ) پذیرش شده اند که یک مورد از این مراکز ویژه بانوان است.
وی ادامه داد: مراکز اقامتی میان مدت ویژه زنان و مردان با نام مرکز ماده 16 (کمپ ترک اعتیاد اجباری) شناخته می شود که مختص پذیرش افرادی هستند که به اصطلاح متجاهر نامیده می شوند یعنی افرادی که بحث آبرو و رازداری در آنها معنی ندارد و بعضی از آنها در کنار پیاده رو و خیابان هم مواد مصرف می کنند.
به گفته وی، 20 درصد پذیرش شدگان بهبود یافتند.
مدیرکل بهزیستی قم با بیان این که فعالیت مراکز اقامتی میان مدت به بخش خصوصی واگذار شده است گفت: تنها مراکز ماده 16(کمپ ترک اعتیاد اجباری) در ساختمان دولتی است در حالی که کلیه خدمات توسط بخش غیردولتی ارائه می شود.
وی ابراز داشت: کمپ ترک اعتیاد اجباری زنان واقع در منطقه قمرود قم حدود 2 سال است که فعالیت خویش را آغاز کرده است و در حال حاضر 40 بیمار در آن وضعیت بهبودی را طی می کنند.
وی از فعالیت مراکز سرپایی ترک اعتیاد در قم نیز خبر داد و گفت: 80 مرکز در این رابطه فعال است که از این تعداد 17مرکز از بهزیستی و بقیه از دانشگاه علوم پزشکی قم مجوز فعالیت دارند.
سلیقه، بر آموزش های پیشگیری از اعتیاد در جامعه تاکید کرد و گفت: پیشگیری از اعتیاد در سطح اول اجتماع محور است از این وظیفه سازمان های مردم نهاد و مربوطه است تا با بسته های فرهنگی به موضوع اعتیاد و آسیب های فردی و اجتماعی آن بپردازند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین آموزش های پیشگیری از اعتیاد باید ویژه معتادان نیز ارائه شود تا ضمن جلوگیری از سرایت بیماری های عفونی و ویروس اچ آی وی در جامعه، فرد با توجه به توانمندی های خویش تصمیم به زندگی بهبود یافته بگیرد.
8138/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.