جواد شاکری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آمار آمد و شد خودروها نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد 9 درصدی را نشان می دهد.
وی افزود: 11 درصد آمد و شد در محورهای ورودی به استان قم اختصاص به وسایل نقلیه سنگین داشته است.
شاکری با بیان این که آزادراه تهران - قم بیشترین آمد و شد خودروهای ورودی به استان قم را داشته است گفت: در روز نهم فروردین ماه امسال، 65 هزار و 246 دستگاه خودرو از این محور وارد قم شده است، همچنین 29 هزار و 761 خودرو نیز در آزادراه کاشان - قم آمد و شد داشته است.
وی ادامه داد: آزادراه ساوه - سلفچگان، آزادراه گرمسار- قم، بزرگراه دلیجان - سلفچگان و راهجرد - سلفچگان و محور قدیم تهران – قم از دیگر محورهای پر آمد و شد در طرح نوروزی بوده است.
شاکری گفت: توسط سامانه های ثبت تخلف پلاک خودروهای تهران، البرز، اصفهان، مرکزی، آذربایجان شرقی، لرستان و مازندران بیشترین سهم آمد و شد به استان قم را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: در طرح نوروزی سرعت متوسط آمد و شد در محورهای برون شهری قم 87 کیلومتر در ساعت بوده است.
به گفته وی، از 25 اسفندماه 96 تا نهم فروردین ماه سال جاری، 2 میلیون و 389 هزار و 331 دستگاه خودرو از محورهای مواصلاتی استان قم خارج شده است.
86 دوربین شامل 21 دوربین نظارتی و 65 دوربین ثبت تخلف برای پایش محورهای اصلی مواصلاتی استان قم فعال است.
در استان قم 209 کیلومتر آزادراه، 191 کیلومتر بزرگراه، 178 کیلومتر راه اصلی و 155 کیلومتر راه فرعی وجود دارد و کل راه های شریانی استان 609 کیلومتر می باشد؛ قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.
/8138 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.