سرهنگ احمد خدایاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت ترافیک از آزادراه قم - تهران به سمت تهران و در محور اراک به سمت قم عادی و روان است.
وی ادامه داد: وضعیت ترافیک در سایر محورها نیز عادی و روان است، ضمن این که ترافیک در محور فرعی قم - کهک نیمه سنگین و روان است.
در استان قم 209 کیلومتر آزادراه، 191 کیلومتر بزرگراه، 178 کیلومتر راه اصلی و 155 کیلومتر راه فرعی وجود دارد و کل راه های شریانی استان 609 کیلومتر می باشد؛ قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.
وی با بیان این که 40 درصد تصادف ها در محورهای مواصلاتی استان قم به علت واژگونی خودرو رخ داده است، گفت: ساعت 11:20 امروز در کیلومتر 25 محور دلیجان به سمت سلفچگان یک دستگاه خودروی سواری پراید با تیر برق برخورد کرد و منجر به زخمی شدن راننده شد.
خدایاری ادامه داد: همچنین طبق آمار، 53 درصد حوادث رانندگی به دلیل توجه نکردن به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی گزارش شده است.
وی از کاهش 30 درصدی تصادف ها در محورهای مواصلاتی در طرح نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه طرح سال گذشته خبر داد و گفت: از 24 اسفندماه سال گذشته تا کنون هفت تن در محورهای مواصلاتی استان قم جان خود را از دست داده اند.
وی خاطرنشان کرد: از ساعت 12 تا 20 بیشترین حوادث رانندگی رخ می دهد، با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و استراحت کافی شاهد کاهش تصادف جاده ای خواهیم بود.
8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.