به گزارش ایرنا از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد روز دوشنبه در دیدار آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، افزود: طرح قطار شهری قم نیازمند 600 میلیارد تومان بودجه است که 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت در روزهای پایانی سال 96 تخصیص یافت و حدود 200 میلیارد تومان نیز از محل منابع داخلی و دولتی تامین خواهد شد و طرح را تکمیل خواهیم کرد.
عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال 88 با اعتباری بالغ بر 11 هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شد؛ راه اندازی خط مترو قم به 2 مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه اندازی می‌ شود.
مسیر خط B متروی قم نیز از پردیسان به سمت میدان مصلای قدس، خیابان ارم، حرم حضرت معصومه(س)، خیابان 19 دی و پایانه شمالی است.
وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که امروز شهرداری ارگانی خدمت گزار است، اظهار کرد: تلاش ما بر این است که حلال و حرام را در سیستم کاری خود را رعایت کنیم و تمام عزم خود را بر مدیریت درآمد و هزینه گذاشته‌ایم.
وی با تاکید بر این که شهرداری باید روزانه 6 میلیارد تومان از شهروندان هزینه دریافت کرده و در شهر هزینه کند، خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است که با کمترین مشکل و رعایت حقوق شهروندان ضمن کسب درآمد اهداف مدیریت شهری و خدمت به شهروندان قم را به پیش ببریم.
سقائیان‌نژاد با اشاره به اقدام های شهرداری در بخش‌های مختلف، اظهار کرد: اقدام های زیادی در حوزه‌های زیرساختی، فضای سبز، مدیریت پسماند و غیره انجام شده و وحدت و انسجام خوبی در شهر شکل گرفته است.
وی با اشاره به برنامه جدی شهرداری برای تکمیل طرح عماریاسر، تصریح کرد: این طرح در مرکز شهر و بافت فرسوده قریب به 1.5 کیلومتر طول دارد که از بلوار معلم تا میدان سپاه اجرایی خواهد شد.
شهردار قم با بیان این که آزادسازی این طرح بسیار مشکل است، اظهار کرد: با این حال شهرداری تلاش دارد آزادسازی طرح را امسال تکمیل کند.
سقائیان‌نژاد با بیان این که ادامه بلوار سمیه تا خیابان آذر نیز در بافت فرسوده در دستور کار شهرداری است، افزود: حدود 2 هزار و 200 میلیارد تومان بودجه شهرداری برای سال 96 بود که امسال نیز همین مقدار خواهد بود.
وی با بیان این که اجرای بلوار آیت‌الله بروجردی، منطقه پردیسان را از بن‌بست خارج می‌کند، گفت: اعتقاد داریم اگر یک روز زودتر هم این طرح به اتمام برسد شهروندان در رفاه بیشتری خواهند بود و می‌شد که این طرح در سال 96 تکمیل شود ولی برخی موارد اجازه نداد این کار انجام شود.
سقائیان‌نژاد به وضعیت طرح زیرگذر شهید کریمی و بلوار پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد و افزود: به دلیل برخی معارضات تاسیساتی در طرح همچنان نیمه‌تمام باقی مانده که اوایل امسال کارهای نهایی صورت خواهد گرفت.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.