عیسی رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اسکان 36 هزار و 232 مسافر در روز ششم فروردین ماه جاری، افزود: میزان اقامت در تاسیسات اقامتی گردشگری استان در این روز، پنج هزار و 330 تن بوده است.
35 واحد هتل، 27 واحد هتل آپارتمان، 55 واحد مهمانپذیر، 170 خانه مسافر و 97 واحد مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت 10 هزار تخت اقامتی و پذیرایی در قم به مسافران و زائران کریمه اهل بیت (ع) خدمت رسانی می کنند.
مسئول کمیته اسکان ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر قم، آمار اقامت در کلاس های مدارس در روز یاد شده را نیز هفت هزار و 529 تن ذکر کرد و افزود: در سایر اماکن مانند امامزاده ها، سالن های ورزشی، جمکران، حرم حضرت معصومه(س)، مجتمع های یاوران مهدی و نیمه شعبان، مهمانسرای اداره ها و خوابگاه ها نیز 13 هزار و 107 تن اسکان یافته اند.
رضایی با بیان این که 10 هزار و 276 تن نیز در کمپ ها و چادرها اسکان یافتند، افزود: از ابتدای طرح نوروزی تا پایان ششمین روز از فروردین ماه در مجموع 63 هزار و 623 تن از اماکن تاریخی قم بازدید کردند.
در قم بیش از 360 اثر تاریخی وجود دارد که این آثار شامل خانه های تاریخی از جمله ملاصدرا در بخش کهک از توابع قم، شاکری، امام خمینی(ره)، لاجوردی، آیت الله حائری، توکلی، یزدانپناه، زند، مقابر گنبد سبز، تپه قلی درویش و سایر اماکن است.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.