به گزارش عصر سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست قم، طیب احمدی در گفت وگویی اظهار کرد: همچنین محیط بانان و ماموران اجرایی این اداره کل در سال گذشته بیش از 450 مورد از تخلفات زیست محیطی را کشف و در همین راستا حدود 60 تَن از متخلفان شناسایی، دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قانونی معرفی شدند.
وی خاطرنشان کرد: پارسال لاشه 4 راس پستاندار و 6 قطعه از پرندگان وحشی از شکارچیان متخلف کشف و ضبط شد.
وی با بیان این که در سال گذشته 13 مورد آلودگی واحدهای آلاینده و 25 مورد تخریب محیط زیست توسط محیط بانان به این اداره کل گزارش شد، گفت: با وجود کمبود شدید محیط بانان در استان، گشت و کنترل منطقه ها و زیستگاه های حساس استان به صورت منظم و مستمر در شبانه روز انجام می شود.
احمدی با بیان این که بر اساس قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی است، حضور مستمر محیط بانان در مدرسه ها و کارگاه های آموزشی را مورد توجه قرار داد و گفت: در طرح آموزشی «یک ساعت با محیط بان»، بیش از 100 ساعت آموزش مبانی و مفاهیم زیست محیطی برای حدود یک هزار و 500 دانش آموزان استان قم ارائه شده است.
وی با اشاره به درپیش بودن 13 فروردین ماه به عنوان روز طبیعت و حضور گسترده مردم در دامان طبیعت، گفت: از همه همشهریان و مسافران نوروزی تقاضا می کنیم که به محیط زیست و موهبت های الهی احترام بگذارند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی در قم با تلفن 32602981 با پیش شماره 025 تماس بگیرند.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.