به گزارش ایرنا ، رضا سیار سه شنبه شب درحاشیه جلسه کمیته اجرایی ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر قم در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به همزمانی روز طبیعت با سالروز وفات جانسوز حضرت زینب (س) افزود: تمهیدات لازم برای رعایت شئونات این روز غم بار پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: در این روز نمازجماعت در پارک ها و بوستان ها برقرار و خیمه های معرفت نیز توسط حوزه فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان در این مکان ها دایر است.
فرماندار قم با بیان اینکه مردم مومن و متدین احترام این بانوی گرامی اسلام را نگه خواهند داشت، افزود: از آنجا که برخی از مردم در روزهای قبل از سیزدهم فروردین بویژه روز جمعه یازدهم فروردین ، در طبیعت حضور پیدا می کنند، دستگاه های خدماتی و امداد و نجات با هماهنگی کامل در پارک ها آماده خدمت رسانی هستند.
دوشنبه 13 فروردین 97 مصادف با پانزدهم رجب سالروز رحلت بانوی بزرگ اسلام حضرت زینب (س) است.
وی در ادامه گفت: اداره کل منابع طبیعی استان نیز در روز طبیعت اقداماتی را برای جلوگیری از آتش سوزی مراتع و جنگل ها در دستور کار دارد، و پلیس راهور نیز تدابیری را به منظورحمل و نقل و ترافیک و عبور و مرور مردم اتخاذ نموده و اعمال محدودیت های لازم را اعلام می کند.
سیار افزود: در ارتباط با حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از خسارت رساندن به کشتزارها و باغات مردم نیز تذکرهایی به بخشداران و دهیاران داده شده تا با یک سازمان دهی قوی آمادگی لازم را داشته، و مردم را به سمت پارک های عمومی و فضاهای مناسب موجود در جوار امامزادگان راهنمایی کنند.
وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای تفکیک زباله از مبداء و استقرار خودروهای حمل زباله در مبادی ورودی بخش ها و روستاها افزود: برای نظارت و کنترل مجتمع های بین راهی و مراکز خدماتی درون شهری نیز اقدام های پیشگیرانه ای با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی در دست انجام است‌.

** معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری قم نیز در این جلسه با اشاره به اسکان حدود 400 هزار مسافر در مراکز مختلف اقامتی این استان از 24 اسفند تا پایان ششم فروردین، افزود: روز سه شنبه هفته جاری 5 هزار و 300 تن در تاسیسات اقامتی گردشگری، هفت هزار و 500 تن در مدارس، 13 هزار و 100 تن در سایر مراکز اقامتی و 10 هزار و 200 تن نیز در کمپ ها و چادرها اسکان داده شدند.
35 واحد هتل، 27 واحد هتل آپارتمان، 55 واحد مهمانپذیر، 170 خانه مسافر و 97 واحد مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت 10 هزار تخت اقامتی و پذیرایی در قم به مسافران و زائران کریمه اهل بیت (ع) خدمت رسانی می کنند.
سید مجتبی فرهادی افزود: از آغاز طرح نوروزی تا زمان یاد شده در مجموع 63 هزار بازدید از اماکن تاریخی قم صورت گرفته است.
در قم بیش از 360 اثر تاریخی وجود دارد.

** سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم نیز با اشاره به وقوع 188 فقره تصادف از تاریخ 24 اسفند تا ساعت 8 صبح روز هفتم فروردین، افزود: این حوادث 279 مجروح در پی داشته، که 186 تن از آنها به مراکز درمانی منتقل و 93 مصدوم نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.
مهدی فراهانی تعداد جانباختگان سر صحنه این سوانح رانندگی را 5 تن ذکر کرد، و افزود: محل فوت یک تن از آنها در آزاد راه قم - کاشان، 3 تن در آزاد راه قم - تهران و یک تن نیز جاده قدیم قم - تهران بوده است.
وی افزود: طبق اعلام پلیس راه کشور از ابتدای طرح نوروزی هر 58 دقیقه یک تن بر اثر تصادف در محورهای مواصلاتی جان باخته است.
فراهانی یادآور شد: طی روز ششم و هفتم فروردین،شاخص ترین حوادث رانندگی در جاده های استان واژگونی خودرو در محور قم - سلفچگان با 7 سرنشین بود که مصدومان توسط سه دستگاه آمبولانس به بیمارستان امام رضا (ع) تامین اجتماعی انتقال و مورد دیگر نیز برخورد 7 خودروی سبک در اتوبان قم - تهران بوده که 10 تن مصدوم شدند که سه تن از آنها شامل 2 کودک و یک فرد بزرگسال بدحال بودند که مرکز درمانی شهید بهشتی انتقال یافتند.
وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار فوتی های ناشی از تصادف در این ایام به محور قم - تهران تعلق داشته است افزود: اورژانس هوایی نیز در این مدت هشت پرواز را انجام و 25 مجروح را به مراکز درمانی منتقل کرده که نسبت به زمان مشابه سال قبل که 4 پرواز و انتقال 14 مجروح بوده افزایش داشته است‌.
در استان قم 209 کیلومتر آزادراه،191 کیلومتر بزرگراه، 178 کیلومتر راه اصلی و 155 کیلومتر راه فرعی وجود دارد و طول کل راه های شریانی استان قم 733 کیلومتر است.
استان قم دارای 8 راه مواصلاتی اصلی و 4 راه فرعی است که از جمله آنان می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.