جواد شاکری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آمار ورود خودروهای سبک و سنگین در محورهای مواصلاتی استان قم بر حسب تردد واقعی افزود: از 24 اسفند 96 تا ساعت 24 یکم فروردین 97 میزان ورود خودروها به استان 15 درصد و میزان ورودی به شهر قم پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
وی با اشاره به رصد جاده های استان قم توسط سامانه های هوشمند راهداری گفت: در 756 کیلومتر مسیر شریانی اصلی در محدوده استان، 65 دوربین ثبت تخلف فعال است که علاوه بر توانایی ثبت سرعت لحظه ای، قادر به تشخیص سرعت متوسط، استخراج تعداد خودورهای ورودی به استان از مبدا استان های مختلف و نیز محاسبه میزان ماندگاری مسافران است.

** ثبت حدود 16 هزار تخلف
رئیس اداره مدیریت راه های قم گفت: با توجه به این که رانندگان به طور معمول با نزدیک شدن به دوربین های جاده ای از سرعت خود می کاهند، سامانه های هوشمند راهداری قادر به محاسبه میانگین سرعت خودروهای در حال تردد با استفاده از محاسبه فاصله بین دوربین ها و زمان طی شده در این مسیر است.
وی ادامه داد: این سامانه ها به صورت هوشمند و خودکار با تشخیص تخلف سرعت موارد را به پلیس ارسال می کند و پس از تایید پلیس برای خودروی متخلف جریمه صادر می شود.
شاکری، استخراج آمار دقیق و به لحظه را از جمله ویژگی های این سامانه برشمرد و افزود: از اجرای طرح نوروزی امسال بیشترین تخلف ثبت شده در محورهای اصلی استان قم مربوط به کمربندی قم – اراک بوده است.
رئیس اداره مدیریت راه های قم با بیان این که دوربین های ثبت تخلف فعال در محورهای شریانی استان قم در روزهای عادی به طور میانگین حدود 2 هزار جریمه ثبت می کنند اظهار داشت: از ابتدای طرح نوروزی تا کنون حدود 16 هزار تخلف توسط این سامانه ها در تمامی محورهای شریانی استان به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: در نخستین روز فروردین ماه امسال 1300 تخلف در محورهای استان به ثبت رسیده و دلیل آن نیز وجود ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی استان بوده است.
وی افزود: در حال حاضر 65 دوربین ثبت تخلف در استان در راه های اصلی فعال است که 18 دوربین در آزادراه قم – تهران در مسیر رفت و برگشت تا کیلومتر 65، 6 دوربین در آزادراه قم – کاشان در مسیر رفت و برگشت،4 دوربین در بزرگراه قم - گرمسار، 4 دوربین در مسیر قم – کاشان، 8 دوربین در مسیر قم- سلفچگان، 4 دوربین در مسیر سلفچگان – دلیجان، 4 دوربین در مسیر قم – نیزار و 8 دوربین در کمربندی امام علی(ع) به صورت شبانه روزی در حال پایش جاده های مواصلاتی استان است.
در استان قم 209 کیلومتر آزادراه، 191 کیلومتر بزرگراه، 178 کیلومتر راه اصلی و 155 کیلومتر راه فرعی وجود دارد و کل راه های شریانی استان 609 کیلومتر می باشد.
قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.