به گزارش ایرنا، سید مجتبی فرهادی چهارشنبه شب در نخستین جلسه کارگروه اجرایی ستاد تسهیلات وخدمات سفر قم درسال جدید در سالن جلسه های فرمانداری، اظهار داشت: از این تعداد حدود 13 هزار و 400 تن در اماکن اقامتی مربوط به بخش خصوصی شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها و خانه مسافرها و 15 هزار و 700 تن نیز در مدارس و مراکز اقامتی متعلق به آموزش و پرورش و بقیه در بوستان ها و محل ها و کمپ های تعیین شده از سوی شهرداری اسکان پیدا کردند.
35 واحد هتل، 27 واحد هتل آپارتمان، 55 واحد مهمانپذیر، 170 خانه مسافر و 97 واحد مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت 10 هزار تخت اقامتی و پذیرایی در قم به مسافران و زائران کریمه اهل بیت (ع) خدمت رسانی می کنند‌.
معاون گردشگری میراث فرهنگی قم، افزود: در همین روز حدود 6 هزار و 500 تن نیز از اماکن تاریخی این استان بازدید کردند و با هماهنگی نهادهای نظارتی مانند صنعت و معدن و علوم پزشکی تعداد 42 بازرسی از مراکز اقامتی قم انجام دادیم که 22 تخلف کشف شد که 12 مورد آن تذکر شفاهی و 10 مورد دیگر نیز اخطار کتبی دریافت کردند.
در قم 360 اثر تاریخی وجود دارد. خانه تاریخی امام راحل ، راسته بازار ، تیمچه ، مسجد جامع ،
و مقابر سبز از جمله این آثار می باشد.

** مدیر کل آموزش و پرورش قم نیز با اشاره به پارک شدن بیش از 4 هزار وسیله نقلیه در سطح مدارس این استان در اولین شب تعطیلات نوروزی گفت: تاکنون گزارشی را در خصوص شکستگی شیشه و یا سرقت وسایل نقلیه نداشتیم.
حمید رضا شیخ الاسلام با تاکید بر آمادگی همه جانبه نهاد متبوعش برای اسکان زائران نوروزی بویژه فرهنگیان افزود: مطابق وعده داده شده به هتل داران میز خدمت در ستادهای اسکان مستقر در نواحی چهارگانه آموزش و پرورش استان دایر است تا کار هدایت زائران به این مراکز صورت گیرد.

** حسین امیری قمی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قم نیز با اشاره به تاثیر بسزای اسکان زائران در مدارس در سامان دهی مطلوب آنها، گفت: برغم افزایش ورود وسایل نقلیه به استان در اولین روز از تعطیلات نوروزی آمار سرقت در مقایسه با زمان مشابه سال قبل با 18 درصد کاهش روبرو بوده است‌.

** مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم نیز با اشاره به رکورد شکنی بزرگراه تهران - قم با تردد 87 هزار وسیله نقلیه افزود: از تاریخ 25 تا 29 اسفند ماه سال گذشته 704 هزار و 571 خودرو به شهر قم و 779 هزار خودرو نیز به استان قم وارد شده است، که حجم ورودی ها به استان نسبت به سال 95 ، 13 درصد و حجم ورودی ها به شهر قم نیز4 درصد افزایش داشته است.
ابوالفضل جمالی همچنین با اشاره به 56 کنترل انجام شده از طریق سامانه پهباد در مورد تجهیزات ایمنی اتوبوس، مجتمع های بین راهی و امداد خودروها، افزود:در نتیجه این کنترل ها 21 تخلف احصاء، که با آنها برخورد خواهد شد.
وی جمع کل مسافرت های انجام شده در این مدت با حمل و نقل عمومی را 185 هزار سفر عنوان کرد، و افزود: در مجموع 36 هزار و 197 تن با اتوبوس تردد داشتند.
در استان قم 209 کیلومتر آزادراه،191 کیلومتر بزرگراه، 178 کیلومتر راه اصلی و 155 کیلومتر راه فرعی وجود دارد و کل راه های شریانی استان 609 کیلومتر می باشد.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.

** معاون مرکز فوریت های پزشکی قم نیز با اشاره به وقوع 79 حادثه تصادف در جاده ها، بخش ها و محورهای اصلی و فرعی استان از ساعت هشت صبح 24 اسفند 96 تا هشت صبح اول فر‌وردین 97 افزود: این تعداد حادثه 103 مجروح به همراه داشته که 39 مورد آن توسط اورژانس درمان، و 64 تن نیز به بیمارستان اعزام شدند که پرونده نیز دارند.
مهدی فراهانی با اشاره به جانباختن 2 تن در صحنه تصادف افزود: 3 پرواز اورژانس هوایی انجام، و هشت مجروح نیز به بیمارستان شهید بهشتی انتقال داده شده که وضعیت سه تن از آنها وخیم بوده است.
وی یادآور شد: اولین نوزاد کشور در سال 97 به هنگام لحظه تحویل سال در قم متولد شد و امروز نیز نخستین سه قلوهای سال جدید کشور در بیمارستان مذکور به دنیا آمدند.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.