مهدی فراهانی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: 12 آمبولانس، 12موتورآمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس از ساعت 17 در اطرف و داخل حرم حضرت معصومه(س) مستقر شدند.
وی اضافه کرد: اتوبوس آمبولانس با ظرفیت 14 تخت و تیم کامل پزشکی در صحن امام خمینی(ره) میدان آستانه مستقر می شود.
وی با اشاره به حضور جمعیت انبوه در مراسم تحویل سال در مسجد جمکران و حرم حضرت معصومه(س) ادامه داد: تیم های اورژانس تا عادی شدن وضعیت این مکان های مقدس پس از تحویل سال در حرم حضرت معصومه و مسجد جمکران استقرار دارند.
فراهانی ادامه داد: بر اساس درخواست مسئولان مسجد جمکران 3 دستگاه آمبولانس و 2 دستگاه موتور آمبولانس در داخل و ورودی های مسجد مستقر شده اند ضمن اینکه 2 تیم مدیریتی برای بررسی شرایط در این مکان ها حضور دارند.
وی همچنین از آمادگی کامل بالگرد اورژانس برای خدمت رسانی به حادثه دیدگان گفت: از ابتدای طرح نوروز تاکنون بالگرد اورژانس قم برای 2 ماموریت به پرواز در آمده است.
سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم تصریح کرد: تیم های مستقر شده در اطراف مسجد جمکران وحرم حضرت معصومه(س) علاوه برحضور موثر نیروهای اورژانس در جاده های مواصلاتی و مناطق مختلف شهری است.
وی با بیان اینکه چینش آمبولانس ها در جاده ها و معابر شهری قم به گونه ای است که در کمترین زمان در محل حادثه حاضر می شوند افزود: از بالگرد اورژانس زمانی استفاده می شود که تصادف ویژه ای در جاده های استان اتفاق و یا مصدومان بدحالی وجود داشته که نیاز به انتقال سریع آنها به بیمارستان است.
وی همچنین با اشاره به وقوع تصادف دردناک در شهر قم گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی سبک به 2 کودک سه و پنج ساله در منطقه شیخ آباد ، آنان به شدت مصدوم شدند که با وجود سرعت عمل و اقدام های پزشکی یکی از کودکان در بیمارستان جان خود را از دست داد.
در طرح امداد نوروزی از 24 اسفند سال آغاز و تا 15 فروردین سال 97 ادامه خواهد داشت، اورژانس 115 قم با 300 نفر نیروی عملیاتی، ستادی و مدیریتی به صورت تمام وقت در خدمت زائران و مسافران است.
در حال حاضر 20 پایگاه شهری، 18 پایگاه جاده ای و یک پایگاه هوایی در استان قم فعال می باشد
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.