به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، حجت الاسلام والمسلمین سید علی رضا تکیه ای در دیدار با استاندار قم افزود: 17 هزار و 161 تن متقاضی حضور دراین مراسم معنوی بودند که از میان آنان 9 هزار و 678 تن خانم ثبت نام کردند.
وی با ارائه گزارشی در مورد برگزاری پنجمین جشنواره بین المللی علمی ادبی و هنری اعتکاف، اظهار کرد: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی و با منویات رهبر معظم انقلاب و راهنمایی های علمای عظام شاهد گستره علمی و ادبی مناسبی در حوزه برگزاری مراسم اعتکاف هستیم.
استاندار قم نیز دراین دیدار با تبریک فرارسیدن سال نو و آغار ماه رجب، گفت: آثار و برکات برگزاری چنین مراسم هایی در بخش های فرهنگی و معنوی در استان کاملا مشهود است.
سید مهدی صادقی نیت پاک و خالص در انجام این مراسم را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: امکانات و ملزومات برگزاری مراسم اعتکاف با عنایات الهی و با دستان خیرین در این حوزه فراهم شده است و مسئولان استان نیز از هر گونه مساعدت در این زمینه دریغ نخواهد کرد.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی اعتکاف، ادامه داد: استان ظرفیت ویژه ای در این موضوع دارد و استقرار ستاد مرکزی اعتکاف کشور در قم نمود این مهم است.
روزهای سیزدهم ، چهاردهم و پانزدهم ماه رجب به عنوان ایام البیض، سالکان و خداجویان در مساجد معتکف می شوند. روزه ، اعمال ام داوود ، زیارت حضرت سید الشهدا از جمله اعمال این ایام می باشد.
شرکت کنندگان در مراسم معنوی به دور از آلایندگی های مادی ، این سه روز را روزه گرفته و با خدای خود راز و نیاز می کنند.
6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.