ابوالفضل جمالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان این که شناسایی نقاط پرحادثه استان قم، از بررسی تمام تصادف ها طی پنج سال گذشته تا کنون بدست آمده است، هزینه آشکارسازی این نقاط را پنج میلیارد ریال اعلام کرد.
وی اضافه کرد: عملیات آشکارسازی در پنج نقطه کمربند امام علی(ع)، 9 نقطه محور لنگرود به کهک، 2 نقطه بزرگراه سلفچگان به اراک، 6 نقطه محور سلفچگان و سه نقطه محور قم به جعفریه انجام شده و 33 نقطه باقی مانده نیز در سال 97 آشکارسازی می شود.
وی ادامه داد: 19 نقطه در آزاد راه قم - تهران، سه نقطه در آزادراه قم - کاشان، هفت نقطه در بزرگراه سلفچگان - اراک، یک نقطه در بزرگراه سلفچگان - دلیجان، یک نقطه در بزرگراه سلفچگان - ساوه، 10 نقطه در کمربندی امام علی(ع)، 10 نقطه در محور لنگرود به کهک، 2 نقطه در محور قم به کوه سفید، 2 نقطه در محور قم - جنت آباد، سه نقطه در مسیر قم به قنوات، سه نقطه در مسیر قم به جعفریه و سه نقطه نیز در جاده قدیم قم – کاشان به عنوان مهمترین نقاط پرحادثه استان قم شناسایی شده است.
جمالی با اشاره به تدوین نقشه های عملیاتی مورد نیاز برای اصلاح گره های پرحادثه استان گفت: با تامین اعتبار مورد نیاز، اصلاح کامل این نقاط بر اساس اولویت در سال 97 اجرا خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به استقرار840 تن از کارکنان راهداری قم در قالب 25 اکیپ در محورهای مواصلاتی استان و آماده باش هشت راهدارخانه ثابت و چهار راهدارخانه سیار در ایام طرح نوروز 97 گفت: همشهریان قبل از سفر ضمن تماس با شماره 141 از اطلاعات مسیرهای سفر خود آگاهی یابند تا با برنامه ریزی بهتر سفر خوبی داشته باشند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم با تاکید بر لزوم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی رانندگی گفت: رانندگان به تمام تابلوهای نصب شده در جاده ها به دقت توجه کنند، چراکه تمام تابوهای موجود در محورهای مواصلاتی بر اساس کار کارشناسی به منظور کاهش تصادف های جاده ای نصب شده است.
در استان قم 209 کیلومتر آزادراه، 191 کیلومتر بزرگراه، 178 کیلومتر راه اصلی و 155 کیلومتر راه فرعی وجود دارد و کل راه های شریانی استان 609 کیلومتر می باشد.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.