به گزارش ایرنا، در این مراسم که آیات علوی گرگانی، اعرافی، علوی بروجردی و هادوی تهرانی و همچنین سید مهدی صادقی استاندار قم حضور داشتند، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی طی سخنانی با توصیف برخی ویژگی های مرحوم آیت الله شاه آبادی اظهار داشت: این عالم برجسته از جمله علمایی بود که با اتصال به سرچشمه ولایت اهل بیت نه تنها خود از آن سیراب شد، بلکه جامعه ای را نیز بهره مند نمود.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری با اشاره به تسلط آن فقیه پارسا و پرهیزکار به علوم دینی و معارف اسلامی افزود: آن مرد بزرگ شخصیتی عامل و عالم، و سراسر زندگانیش مبارزه با جهالت و ظلمت بود.
وی اضافه کرد: این شخصیت کم نظیر عمر پربرکت خویش را در مسیر مبارزه با دشمن و جلوگیری از نفوذ آن در دنیای اسلام و همچنین بسط معارف و علوم اهل بیت صرف کرد و آثار به جای مانده نیز ابعاد گوناگون شخصیتی او را نشان می دهد.
آیت‌الله نصرالله شاه ‌آبادی، عضو مجلس خبرگان رهبری و فرزند مرحوم آیت الله محمدعلی شاه‌ آبادی، استاد امام خمینی(ره) بود.
این استاد حوزه های علمیه پس از عمری مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر در جهت اعتلا و گسترش اسلام ناب و مکتب تشیع، بیست و یکم اسفند ماه جاری در بیمارستان بقیه الله تهران دارفانی را وداع گفت و در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.