حسن ایزانلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این کارشناسان به صورت تیم ‌های سه نفره در طول شبانه روز به انجام نظارت های دقیق از 20 هزار واحد تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی از جمله مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مساجد، هتل ها، مهمانپذیرها، بوستان ها، نمازخانه ها، واحدهای آب‌رسانی، استخرها و اماکن بین راهی می پردازند.
وی با بیان این که این نظارت ها از 15 اسفندماه جاری آغاز شده و تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد، اضافه کرد: علاوه بر سطح شهر، کارشناسان در مناطقی از جمله کهک، جعفریه، قنوات و دستجرد نیز با حضور تیم های مشترک بر واحدهای عرضه مواد غذایی نظارت می کنند.
وی، هماهنگی های درون بخشی و برون بخشی، آموزش و اطلاع رسانی، نظارت و بازرسی های دقیق و مستندسازی و گزارش دهی شفاف فعالیت ها را از جمله وظایف مهم کارشناسان در طرح نوروزی مرکز بهداشت عنوان کرد.
ایزانلو گفت: در 10 روز نخست بازرسی ها، از تعداد 2 هزار و 193 بازدید انجام شده، 51 متصدی متخلف به مراجع قضایی معرفی شده اند و 12 مرکز به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی تعطیل شده است.
وی افزود: در این مدت مقدار 9 هزار و 447 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف جمع آوری و از گردونه مصرف خارج شده است.
وی خاطرنشان کرد: گروه شیرینی، نان، آجیل، طعم دهنده ها، کنسرو، کمپوت و نوشابه ها بیشترین موادی می باشد که معدوم شده است.
رئیس مرکز بهداشت قم ضمن هشدار به واحدهای متخلف بهداشتی در ایام عید نوروز، اضافه کرد: در صورت مشاهده تخلف، برخوردهای شدیدی مانند تعطیلی یا معرفی به مراجع قضایی صورت می گیرد.
ایزانلو از مردم درخواست نمود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به سامانه کشوری 190 گزارش نمایند.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.