به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس قم، سردار کاظم مجتبایی روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: خودروی پلاک خوان به صورت سیار در سطح شهر فعالیت داشته و تمامی خودروهای مسروقه و تحت تعقیب را بلافاصله شناسایی و پردازش کرده و هشدار می دهد که در همان مکان خودروی مشکل دار، توقیف و برای پیگیری های بعدی به پلیس آگاهی منتقل شود.
وی ادامه داد: تاکنون به صورت سیار دوربین پلاک خوان نداشتیم که با تلاش ‌های صورت گرفته از این ظرفیت علمی و تحقیقاتی بهره مند شده و امیدواریم اثر خود را بر فعالیت‌های که مدنظر است به انجام رسانده و شاهد کشف بیشتری از خودروهای تحت تعقیب باشیم.
وی اضافه کرد: به صورت ثابت در بعضی از گذرگاه های استان قم دوربین وجود داشته است اما به صورت سیار نداشتیم که از امروز برای انجام ماموریت ها این خودرو در اختیار پلیس آگاهی قم قرار گرفته و به صورت شبانه روز در معابر شهری و در خارج از شهر فعالیت خواهد داشت.

** انهدام پنج باند با 200 فقره سرقت در قم
فرمانده انتظامی استان قم همچنین از انهدام پنج باند بزرگ و کشف 200 فقره سرقت در این استان خبر داد.
مجتبایی گفت: با تلاش گسترده همکاران در پلیس آگاهی طی 2 هفته گذشته، پنج باند مهم سرقت منزل، مغازه، داخل خودرو، کیف قاپی و سرقت به عنف شناسایی و متلاشی شد.
وی با بیان این که اعضای این باند ها 23 تن بوده و تاکنون به 200 فقره سرقت اعتراف کردند، گفت: بیشتر این سرقت ‌ها مربوط به منزل با 80 فقره سرقت بوده و خشن ترین سرقت ها مربوط به سرقت به عنف با 63 فقره است.
وی با بیان این که علاوه بر قم در پنج استان دیگر نیز این سرقت ها به ثبت رسیده است، ارزش اموال مکشوفه را 37 میلیارد ریال عنوان کرد.
فرمانده انتظامی استان قم در ادامه گفت: ضرورت دارد مردم هوشیار بوده و نسبت به همکاری با پلیس و توجه به تذکرها و رعایت آن ها این نیرو را پشتیبانی کرده تا شرایط امن و آرامی را در تعطیلات نوروزی شاهد باشیم.
مجتبایی با بیان این که هوشیاری پلیس در حد قابل قبولی است و با بهره گیری از فعالیت ‌های علمی به خوبی می تواند سارقان را شناسایی و دستگیر کند، تصریح کرد: رضایتمندی مردم از پلیس در حد مطلوب بوده به گونه ای که برابر ارزیابی های صورت گرفته همواره در رتبه های اول تا پنجم قرار داشته که نشان‌دهنده تلاش و تسلط پلیس بر ماموریت‌های از پیش تعیین شده و همکاری مردم است و امیدوارم در سال آینده نیز ادامه داشته باشد.


** کشف 142 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در قم
جانشین فرماندهی انتظامی استان قم نیز گفت: ارزش کشفیات قاچاق کالا توسط پلیس قم طی 11 ماهه سال گذشته حدود 112 میلیارد ریال بوده که امسال به 142 میلیارد ریال رسیده است که نشان دهنده رشد 27.4 درصدی در این حوزه است.
سرهنگ صیاد درویشی با اشاره به کشفیات قاچاق کالا طی سال جاری در قم،‌ اظهارداشت: از نظر پرونده های متشکله در حوزه مبارزه با قاچاق کالا شاهد افزایش 15.6 درصد هستیم.
وی سپس به افزایش 37.8 درصد دستگیرشدگان در حوزه قاچاق کالا و همچنین افزایش 36.3 درصدی توقیف خودرو در این رابطه طی سال جاری اشاره کرد.
وی با بیان این که در برخی کشفیات مانند پتو و پوشاک شاهد افزایش بسیار چشمگیر هستیم، افزود: بیشترین افزایش کشفیات در استان قم طی 11ماهه گذشته، شامل لوازم خانگی با 181 درصد، مواد محترقه 100 درصد، پوشاک 16.8درصد، لوازم آرایشی 83 درصد و لوازم یدکی 37.1 درصد بوده است.
/8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.