دکتر محمد گلفشان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، تاکید کرد: توجه کردن به آداب و رسوم گذشتگان که در هویت تاریخی ما ایرانیان ثبت شده، بسیار خوب است اما باید مراقب بود این آیین ها بر اساس فلسفه اتحاد بخش خود، برگزار شود.
وی بیان داشت: نوروز و سنت های وابسته به آن از جمله آیین چهارشنبه آخر سال، برنامه های بسیار زیبایی می باشند که می توانند اتحاد میان مردم را بیش از پیش تقویت کنند.
وی ادامه داد: ما ایرانیان در جشن های باستانی خود، از جمله آیین چهارشنبه آخر سال می توانیم شاد باشیم و با اجرای سنت های قدیمی و زیبا نشاط را به یکدیگر هدیه دهیم.
گلفشان با اشاره به این که شاد بودن از جمله حقوق مردم است، گفت: وجود شادی در جامعه، نگرانی ها را از افراد دور می کند و در همین رابطه آیین جشن چهارشنبه آخر سال از بهترین سنت های ایرانیان برای شاد بودن جمعی است.
وی بیان کرد: ما ایرانیان به سنت های ایرانی و اسلامی خود افتخار می کنیم و از این سنت ها در برابر تحریف و سوء استفاده بیگانگان حفاظت خواهیم کرد.
وی ادامه داد: در چند سال گذشته برخی از کارهای اشتباه به آیین شادی آفرین چهارشنبه آخر سال اضافه شده است که نه تنها سلامت فرد بلکه سلامت و آرامش جامعه را به خطر می اندازد و این مساله هیچ تناسبی با فلسفه اصلی این آیین نشاط آفرین ندارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: زمانی که عده ای در آیین چهارشنبه آخر سال، به دور از آگاهی دست به اقدام های خطرناک می زنند، مشکلات بسیاری را برای خود و دیگران ایجاد می کنند که برطرف کردن آن بسیار دشوار و هزینه بر است.
وی ادامه داد: جوانان از جمله مهمترین افرادی هستند که می توانند با انجام برنامه های سالم و به دور از خطر، در محیط های خاص، آیین شب چهارشنبه سال را در فضایی پرنشاط و شاد اجرا کنند.
گلفشان گفت: رعایت حال همه اقشار جامعه از جمله بیماران و افرادی که از ناراحتی های گوناگون رنج می برند، وظیفه شرکت کنندگان در آیین چهارشنبه آخر سال است و آنان باید از انجام هرگونه کار خطرناک که خلاف فلسفه این سنت باستانی است، دوری نمایند.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.