به گزارش ایرنا، در این آیین آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه موقت قم، بر ضرورت کاشت درخت و حفاظت از منابع طبیعی تاکید کرد و پس از اقامه نماز به همراه سایر مسئولان استان چندین نهال را به صورت نمادین در محوطه مصلای قدس غرس کرد.

** توزیع رایگان نهال در میان نمازگزاران
همچنین در این آیین به همت شهرداری قم، هزار اصله نهال به صورت رایگان در اختیار نمازگزاران جمعه قرار گرفت.
علیرضا اقبالیان، شهردار منطقه هفت قم هدف از این کار را ترویج فرهنگ درخت کاری و نیز حفاظت از منابع طبیعی برشمرد و بیان کرد: نهال های یاس، پسته، نارون، کاج و سایر درختان مناسب با آب و هوای قم به همراه دفترچه راهنمای نگهداری، در میان نمازگزاران توزیع شد.
پانزدهم اسفندماه به عنوان روز درختکاری و از پانزدهم تا بیست و دوم اسفندماه به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.

** اهمیت احترام به مادر در دین اسلام
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم ربانی در بخش بیان احکام آیین نماز جمعه این هفته شهر قم، گفت: طبق آیات قرآن کریم و تصریح روایات اهل بیت (ع) کوچکترین بی احترامی حتی به اندازه گفتن واژه «اف» نسبت به والدین در اسلام نهی شده است.
وی با تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه (س) بیان کرد: رعایت حق پدر و مادر بر فرزندان واجب است و آنان وظیفه دارند بر امور والدین خود رسیدگی و ایشان را در همه کارها یاری کنند.

** ذکر فضایل حضرت فاطمه (س)
همچنین در آیین نماز جمعه امروز قم جشن مولودی خوانی به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه (س) توسط مداح اهل بیت (ع) صورت گرفت و نمازگزاران در این روز بزرگ به جشن و شادمانی پرداختند.

** برگزاری طرح رقابت در خدمت
در آیین نماز جمعه امروز قم مسئولان و مدیران اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در قالب طرح رقابت در خدمت حضور داشتند و به درخواست های مراجعان رسیدگی کردند.

** برگزاری جشن نیکوکاری
همچنین امروز اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم، صندوق هایی را در اطراف مصلای قدس قرار داده بود تا نمازگزارن و خیران بتوانند کمک های نقدی و غیر نقدی خود را برای شرکت در جشن نیکوکاری ارائه کنند و نیازمندان در آستانه سال نو از این کمک ها برخوردار شوند.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.