به گزارش ایرنا، حجت الله عبدالملکی روز پنجشنبه در آیین جشن توانمندسازی 1300 خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در قم، افزود: از محل کاریابی نیز تاکنون 18 هزار فرصت شغلی برای افراد تحت پوشش ایجاد شده که اگر تا پایان سال به 20 هزار فرصت افزایش یابد، در سال جاری 160 هزار شغل پایدار برای مددجویان کمیته امداد ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: پایدارترین روش برای رفع استضعاف اقتصادی، ایجاد درآمد دایمی برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد است که نه تنها باعث بی نیازی آن ها می شود، بلکه می توانند با کارآفرینی برای افراد دیگری نیز شغل ایجاد و از آن ها حمایت کنند.
وی تاکید کرد: برای تحقق همه اهداف تعیین شده همکاری همه ارکان کشور به ویژه نظام بانکی که وظیفه تامین مالی ایجاد فرصت های شغلی را دارد، نیاز است.
عبدالملکی با بیان این که محور اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، افزود: از سال 74 با تشکیل معاونت اشتغال کمیته امداد، تاکنون بیش از 1.5 میلیون طرح اقتصادی در کشور اجرا شده و 700 هزار خانواده مستقل شده اند.
وی با بیان این که تاکنون 82 درصد از تعهدات بانک ها در پرداخت تسهیلات بانکی به مددجویان کمیته امداد محقق شده است، گفت: میانگین پرداخت تسهیلات بانکی در استان قم از میانگین کشوری کمتر است و استانی که در عملکرد خیران از متوسط کشوری بالاتر است، باید در پرداخت تسهیلات بانکی نیز برای کل کشور الگو باشد.
عبدالملکی خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات بانکی به مددجویان کمیته امداد در سال گذشته به صورت 100 درصد محقق شد.

** رشد 18 درصدی کمک های مردمی به کمیته امداد قم
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم نیز در این آیین گفت: در 2 سال گذشته 2 هزار و 700 تن از کارآفرینان تحت پوشش کمیته امداد وام اشتغال دریافت کردند که یک هزار و 300 تن از آن ها به درآمد پایدار رسیدند و بقیه نیازمند کمک های مقطعی هستند.
اکبر میرشکار با بیان این که تمام خدمات کمیته امداد به سمت توانمندسازی خانواده ها پیش می رود، افزود: کمیته امداد مانند اورژانس اجتماعی است که افراد تحت پوشش در مدت کوتاه از این نهاد خدمت بگیرند.
وی بیان کرد: امسال به 340 تن از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) قم 21 میلیارد ریال وام اشتغالزایی از صندوق قرض الحسنه این نهاد تا سقف 500 میلیون ریال پرداخت شده است.
به گفته میرشکار، درآمد کسب شده از محل اشتغالزایی مددجویان حداقل 30 درصد بیشتر از مستمری است که کمیته امداد به آن ها پرداخت می کند و شاغل شدن آن ها باعث بی نیازیشان به خدمات مستمر کمیته می شود.
وی گفت: از مهرماه سال گذشته تا آذرماه امسال بیش از یک هزار و 700 خانواده از زیر پوشش کمیته امداد قم خارج شده اند و پیش بینی می شود سال آینده نیز بیش از یک هزار خانواده از پوشش کمیته امداد خارج شوند.
وی در ادامه با بیان این که از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، 320 میلیارد ریال کمک های مردمی جذب کمیته امداد شده است، گفت: این میزان کمک های مردمی نسبت به مدت مشابه پارسال 18 درصد رشد داشته که 76.5 درصد از این مبلغ نقدی و بقیه غیر نقدی بوده است و پیش بینی می شود تا پایان سال این مبلغ به 350 میلیارد ریال افزایش یابد.
میرشکار با اشاره به این که هر ماه در استان قم 10 میلیارد ریال صدقه جمع آوری می شود، ادامه داد: سرانه مشارکت هر شهروند قمی در 11 ماه گذشته 220 هزار ریال بوده است.
به گفته وی، امسال 125 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد قمی خریداری شده که تاکنون هزینه 116 واحد به میزان هر واحد 400 میلیون ریال و در مجموع 46 میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی بیان کرد: در 11 ماه امسال 330 میلیارد ریال مستمری به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 100 میلیارد ریال بوده است.
در حال حاضر 20 هزار و 666 خانواده شامل 35 هزار تن و معادل سه درصد جمعیت استان قم از خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) بهره مند می شوند که از این تعداد 15 هزار و 329 خانواده به صورت مستمر و پنج هزار و 337 خانواده به صورت موردی خدمات دریافت می کنند؛ از تعداد کل خانواده های تحت پوشش، 14 هزار و 51 خانواده زن سرپرست خانواده هستند که سه هزار و 816 تن، زنان مطلقه می باشند.
از میان 35 هزار تن از ساکنان استان قم که تحت پوشش کمیته امداد هستند، 13 هزار و 900 تن بالای 60 سال، چهار هزار دانش آموز، 770 تن دانشجو و یک هزار و 810 تن یتیم هستند.
در آیین جشن توانمندسازی 1300 خانواده تحت پوشش کمیته امداد که با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد کشور، سید مهدی صادقی استاندار قم، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی و سردار غلامرضا احمدی فرمانده سپاه قم ترتیب یافت، تعدادی از کارآفرینان برتر مورد تجلیل قرار گرفتند.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.