سید داود حاج حسینی روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا، افزود: هر کدام از این درخت ها یک پلاک خواهد داشت که مشخصات شهید گرانقدر بر روی آن ثبت می شود.
وی ادامه داد: این آیین با عنوان «به یاد هر شهید یک درختی می نشانیم» با حضور دهیاران، اعضای شورای شهر و روستا و خانواده شهیدان برگزار می شود و درخت های زیادی به صورت خودجوش توسط اهالی این بخش در نقاط مختلف کاشته می شود.
حاج حسینی خاطرنشان کرد: روستای نویس با 49 شهید، بیشترین تعداد شهید را در سطح بخش خلجستان دارد.
روستای نویس از توابع بخش خلجستان، دارای دهیاری و شوراست که جمعیت ساکن دایم در این روستا 50 خانوار می باشد.
وی در ادامه گفت: با توجه به فرارسیدن تعطیلات نوروز و حضور گردشگران در بخش خلجستان، فردا 500 تن از اهالی روستاهای بخش خلجستان به همراه مسئولان این بخش نسبت به پاک سازی معابر، مسیرها و کوه ها اقدام می نمایند.
به گفته وی، وجود بقعه 21 امامزاده در 19 مکان، آثار تاریخی در روستای طینوج، آثار تاریخی در روستای نویس، آثار طبیعی مثل چنار قدیمی در روستای آمره، رودخانه ها، کوه ها و چشمه ها باعث شده سالانه تعداد زیادی گردشگر به بخش خلجستان سفر نمایند.
بخش خلجستان با وسعت یک هزار و 100 کیلومترمربع، دارای 50 هزار تن جمعیت ثابت و فصلی شامل 2 دهستان قاهان و دستجرد است؛ این بخش دارای 57 روستا، 27 دهیاری و 33 شوراست.
ابتدایی ترین روستای این بخش 60 کیلومتر و انتهایی ترین روستا 85 کیلومتر از مرکز شهر قم فاصله دارد.
مردم این بخش در حوزه های کشاورزی و دامداری اشتغال دارند و بیشتر محصولات کشاورزی خلجستان توت، گردو، فندق، گیلاس و انگور است.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.