به گزارش ایرنا، محمود سیجانی عصر چهارشنبه در آیین افتتاحیه فاز چهار طرح توسعه گروه بین المللی کارخانجات آذرخش در شهرک صنعتی محمود آباد قم، افزود: برای ارتقا جایگاه صنعت استان قم، علاوه بر تسهیلات پرداخت شده در بخش سرمایه در گردش، لازم است به دو مقوله تامین سرمایه ثابت مورد نیاز برای تکمیل واحدهای صنعتی نیمه تمام و همچنین تسهیلات بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی نیز، اهتمام لازم صورت گیرد.
وی بیان کرد: برخی از واحدهای صنعتی استان قدیمی هستند و نیاز به نوسازی تجهیزات و به کارگیری فناورهای نوین دارند، بنابراین لازم است، تسهیلات ارزان قیمت با همکاری بانک های عامل در اختیار آنان قرار گیرد.
وی ادامه داد: استفاده از تجهیزات و فناوری های جدید، باعث می شود توان رقابتی واحدهای صنعتی برای حضور در بازارهای داخلی و بین المللی افزایش و فضای تولید و اشتغال استان بهبود یابد.
سیجانی: علاوه بر پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، اصلاح ساختار نیروی انسانی، به کارگیری روش های جدید مدیریتی، انتقال واحدهای تولیدی به شهرک های صنعتی و ارائه مشوق های مالی در بخش بیمه و مالیات می تواند، توان رقابت پذیری واحدهای صنعتی استان قم را ارتقا دهد.
وی بیان کرد: سمت و سوی حرکت صنعت استان قم به سمت استقرار صنایع دانش بنیان و پیشرفته است که بیشتر ارزش افزوده اقتصادی را ایجاد کند.
وی ادامه داد: به دنبال استفاده از نیروهای کارشناس و تحصیل کرده در واحدهای صنعتی استان قم هستیم و تلاش می کنیم بهره وری را در زنجیره تولید محصول های ساخت داخل افزایش دهیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بر اساس سیاست گذاری های انجام شده در حوزه صنعت قم، تقویت صنایعی که تکمیل کننده زنجیره تولید هستند و محصولات آن، صادر محور است، دنبال می شود.
وی بیان کرد: بسیاری از واحدهای صنعتی تعطیل شده استان با حمایت مسئولان و حضور بخش خصوصی احیا شد و وضعیت بخش صنعت قم با تشکیل جلسه های هفتگی به صورت مستمر، پایش می شود.
این آیین با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، سید مهدی صادقی، استاندار قم و شماری از مسئولان ملی و استانی برگزار و از مسئولان شرکت آذرخش به دلیل فعالیت در مسیر ایجاد تولید و اشتغال تجلیل شد.
فاز چهارم شرکت آذرخش توسعه صنایع نسوز با توان تولید 10 هزار تن محصول در سال در زمینی به مساحت 43 هزار متر مربع در شهرک صنعتی محمود آباد قم ایجاد شده است و در زمینه تولید محصولاتی همچون آجرنمای داخلی و خارجی ساختمان، کفپوش و آجرنسوز کوره فعالیت می کند؛ این واحد صنعتی با اعتبار 800 میلیارد ریال برای 170 تن به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
شهرک صنعتی محمود آباد قم با مساحتی بالغ بر 700 هکتار در کیلومتر 18 آزادراه قم - تهران قرار گرفته و از خدمات زیربنایی مانند آب، برق، تلفن، گاز و راه های ارتباطی مناسب برای حضور صنایع مادر و تخصصی، برخوردار است.
استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
هم اکنون در قم 2 هزار و 390 واحد صنعتی دارای پرونده وجود دارد؛ همچنین 53 هزار و 800 تن در واحدهای صنعتی استان مشغول به فعالیت هستند.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.