به گزارش ایرنا، در این مراسم که مراجع عظام تقلید و آیات علوی گرگانی، مقتدایی، خرازی، هادوی تهرانی، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبرمعظم انقلاب، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و برخی دیگر از شخصیت های علمی و مذهبی حضور داشتند، عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه ،مرحوم گلپایگانی را از ارادتمندان اهل بیت، عالم قرآنی و مرجع جهانی توصیف کرد و اظهار داشت: اهتمام برای گسترش علوم و تربیت طلبه ها و فضلای برجسته و صاحب نام از شاخص های مهم آن فقیه وارسته به شمار می رود.
حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی با اشاره به خدمات فرهنگی آیت الله گلپایگانی، تاسیس مراکز علمی و دینی متعدد در داخل و خارج کشور بویژه مراکز اسلامی لندن و هامبورگ را تنها بخشی از این خدمات ارزنده دانست و افزود: آن عالم بزرگوار در عرصه اجتماعی نیز با تاسیس بیمارستان و رسیدگی به امور فقیران و مستمندان و راه اندازی مراکز نگهداری بیماران بسیار فعال بود.
استاد حوزه علمیه قم با تبیین خدمات سیاسی آیت الله گلپایگانی افزود: آن مرحوم در مبارزه با طاغوت شجاعت بی نظیری را به منصه ظهور گذاشت که به عنوان نمونه وقتی حاج آقا مصطفی خمینی وفات کرد، در یک اقدام شجاعانه مجلس ترحیمی را برای فرزند حضرت امام در مسجد اعظم برپا نمود.
وی آیت الله گلپایگانی را از همراهان اصلی امام راحل در دوران پیش و پس از انقلاب اسلامی عنوان کرد، و افزود: سال های پایانی حیات پر خیر و برکت آن اسطوره زهد و تقوا با نخستین سال های رهبری رهبر معظم انقلاب مصادف بود و حمایت های خود از ولایت فقیه را همانند دوران حضرت امام حفظ کرد.
مرحوم آیت الله سید محمدرضا موسوی گلپایگانی در سال 1277 شمسی در گلپایگان به دنیا آمد.
وی از زمره مخالفان رژیم پهلوی و از همراهان حضرت امام راحل بود که پس از تبعید امام به عراق بیانیه ها، و سخنرانی هایی در حمایت از بنیانگذار جمهوری اسلامی و انقلاب ایراد نمود.
سرانجام پس از عمری خدمت، تدریس و تالیف، در هجدهم آذرماه 1372 برابر با 24 جمادی‏الثانی 1414 در سن 95سالگی دارفانی را وداع گفت و در مسجد بالاسرِ حرم حضرت معصومه (س) در قم به سپرده شد.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.