به گزارش ایرنا، مدیرکل دفتر فنی، عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری قم در این جلسه گفت: وضعیت واحدهای غیر مجاز توزیع گاز مایع که در حال حاضر در قم مشغول به فعالیت هستند با همکاری دستگاه های مربوطه تا پایان سال جاری تعیین تکلیف می شود.
مرتضی رحمان نیای اظهار داشت: واحدهای غیر مجاز توزیع گاز مایع در استان قم شناسایی شده است و باید اقدام به دریافت مجوزهای مربوطه کنند، در غیر این صورت پلمپ می شوند.
وی افزود: در حال حاضر در استان قم تنها 2 واحد مجاز توزیع گاز مایع وجود دارد، این در حالی است که به 2 واحد مجاز دیگر نیازمندیم.
وی همچنین با اشاره به وضعیت آسانسورها در قم گفت: تعداد آسانسورهای حادثه ساز و غیر ایمنی در قم در سال گذشته 800 مورد بوده است که امسال به یک هزار و 200 مورد افزایش یافته است.
رحمان نیای تاکید کرد: در تامین امنیت جانی مردم باید دستگاه های مربوطه با موارد غیر مجاز و نا ایمن با جدیت برخورد کنند تا شاهد وجود مشکلات در جامعه نباشیم.
وی با تاکید بر این که تعداد شرکت های بازرسی از آسانسورها باید در استان قم افزایش یابد گفت: در حال حاضر هشت شرکت غیر متخصص بازرسی وجود دارد که باید وضعیت آنها مشخص شود.
وی افزود: از متخصصان و جوانان در این حوزه باید دعوت شود تا با ایجاد شرکت های بازرسی وضعیت استانداردسازی آسانسورها ساماندهی شود.

** امسال 1200 دستگاه آسانسور در قم حادثه آفرید
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم نیز در این جلسه با بیان این که امسال یک هزار و 200 دستگاه آسانسور در قم حادثه ایجاد کرد گفت: وضعیت آسانسورها در استان قم باید توسط مسئولان مورد رسیدگی قرار گیرد.
عباس جعفری بدون اشاره به تعداد مصدومان حوادث آسانسور در قم، افزود: مجتمع های زیادی در منطقه پردیسان قم وجود دارد که مردم از آسانسور آنها استفاده می کنند و این آسانسورها دارای مشکلات فراوانی است.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت غیر مجاز واحدهای پخش گاز مایع گفت: در سطح شهر قم، 63 مورد واحد پخش گاز مایع وجود دارد که هیچ کدام مجوز ندارد.
جعفری گفت: گاز مایع حوادثی را به وجود آورده است که عوارض متعدد آن را در جامعه شاهد هستیم، از این رو نیازمند تصمیم گیری جدی دستگاه های مربوطه در این حوزه هستیم.
به گفته وی، از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه،850 مورد حوادث مربوط به گاز در قم رخ داده است که بر اثر این حوادث، پنج تن کشته، 226 مورد از متولیان واحدهای توزیع و مردم و همچنین 15 آتش نشان دچار مصدومیت شدند.

** کارگروه تخصصی ساماندهی واحدهای غیر مجاز توزیع گاز مایع تشکیل شود
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه قم نیز با تاکید بر تشکیل کارگروه تخصصی ساماندهی واحدهای غیر مجاز توزیع گاز مایع در قم گفت: باید موارد به صورت تخصصی در کارگروه مربوطه زیر نظر استانداری قم بررسی و به صورت مرحله ای با این واحدها برخورد شود.
محسن وزارتی افزود: تنها 2 واحد مجاز توزیع گاز مایع در قم وجود دارد که سوخت آنها توسط شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه قم تامین و سایر واحدهای غیرمجاز توسط کپسول ها از سایر استان ها تامین می شود.
وی ادامه داد: این شرکت متولی تامین سوخت به واحدهای مجاز است ولی متولی وضعیت بازار در این حوزه نیست.

** ضرورت برخورد با نصاب های غیر مجاز آسانسور در قم
همچنین رئیس اداره اندازه شناسی، اوزان و مقیاس های اداره کل استاندارد قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، طی بازرسی از 429 دستگاه آسانسور در قم مشخص شد که 329 دستگاه آسانسور استاندارد ندارد.
حسین بدری مفرد گفت: طی بازرسی به عمل آمده از این آسانسورها، تنها 100 دستگاه آسانسور از اداره کل استاندارد تایید شد و بقیه دارای نواقصی است که باید رفع شود.
وی با اشاره به این که سالانه 800 فقره مجوز آسانسور در استان قم صادر می شود گفت: ریشه مشکلات در بخش آسانسورها، نصاب های غیرمجاز هستند که حدود 40 تن نصاب غیر مجاز در قم فعالیت می کنند و باید از فعالیت آنها جلوگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: هشت شرکت فرشنده آسانسور در قم تعلیق شده است و در حال حاضر 35 شرکت فروشنده مجاز آسانسور در استان قم فعال است.

** ایمنی خانواده ها نباید به مخاطره بیفتد
مدیرکل اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم نیز در این جلسه با بیان این که نباید ایمنی خانواده ها با مشکل مواجه شود، گفت: دستگاه های مربوطه در این حوزه باید با جدیت ورود پیدا کنند تا شاهد مشکلات و آسیب های اجتماعی در جامعه نباشیم.
سعید کاویانی افزود: کارگروه ایمنی و ساماندهی وضعیت آسانسور ها در استان قم در دادگستری تشکیل شده تا با همکاری دستگاه ها مسائل این بخش مورد بررسی قرار گیرد، این در حالی است که نهادی متولی در این حوزه نداریم.
وی ادامه داد: باید صدور مجوز آسانسورها توسط اتحادیه ای زیر نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صورت بگیرد.
/8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.