به گزارش ایرنا، منصور سَرگَزی روز یکشنبه در نشست کمیته برنامه ریزی سال 1397 معاونت فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور در سالن جلسات مجتمع فرهنگی و آموزشی یاوران حضرت مهدی(عج) قم افزود: از این تعداد ؛ 9 برنامه در ستاد مرکزی و 15 برنامه نیز در سطح استان ها اجرا می شود.
وی گفت: در ستاد اقامه نماز، بخشی از برنامه ها در سطح کشور با همکاری و مشارکت دستگاه های فرهنگی و آموزشی انجام خواهد شد که در سال آتی با تمرکز بر حوزه نسل نو، خانواده و گروه های موثر اجتماعی؛ ویژه برنامه های فرهنگی و آموزشی را اِحصا کرده ایم که در این نشست 2 روزه در قم به بررسی و بحث درباره آنها برای ساز و کار اجرایی این برنامه ها خواهیم پرداخت.
وی درباره برنامه هایی که این ستاد برای خانواده ها دارد، گفت: ان شاءالله در سال آینده ویژه برنامه هایی را برای توانمندسازی خانواده ها در دعوت فرزندان به نماز در قالب نشست های آموزشی خواهیم داشت.
سرگزی افزود: در حوزه نوجوانان نیز در مدرسه ها و مرکزهای پیش دبستانی، ویژه برنامه هایی در نظر گرفته شده که بخشی از آنها به طور مستقیم در مواجهه با خود دانش آموزان است و بخشی دیگر نیز از طریق گروه هایی مانند ائمه جماعات، مدرسان آموزش خانواده، مدیران و معلمان که با آنها مرتبط هستند، انجام می شود.
وی ادامه داد: برای گروه های مردمی و سازمان های مردم نهاد نیز تمهیداتی اندیشیده شده است که با استفاده از این ظرفیت ها و سرمایه های ارزشمند اجتماعی در زمینه توسعه و گسترش فرهنگ نماز در قالب همکاری های داوطلبانه و طرح یاوران نماز، برنامه هایی به صورت فراگیر در سراسر کشور داشته باشیم.
وی گفت: در حوزه تولید و انتشار محتواهایی که مورد نیاز قشرهای گوناگون جامعه است، تلاش می کنیم بتوانیم برای گروه های مختلف محتواهای متناسب و جذاب را طراحی کنیم تا همگان با شناخت بهتر نسبت به مساله نماز راه های ارتباط عمیق تر، بهتر و مناسبت تر را با خالق جهان هستی بیابند.
سرگزی گفت: در این نشست 2 روزه بنا داریم تا از تجربه ها، نظرها و پیشنهادهای مدیران و کارشناسان برای تدوین و برنامه ریزیِ فعالیت های این معاونت در موضوع های فرهنگی، آموزشی و یاوران نماز استفاده کنیم.
وی بیان کرد: این هم افزایی و مشارکت می تواند ما را در اجرای هر چه بهتر برنامه ها در سطح کشور یاری کند تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت های تمام استان ها، برنامه ها و هدف های خود را بهتر پیگری و اجرا کنیم.
وی تصریح کرد: برنامه های معاونت فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور برای سال آینده در کارگروه های سه گانه در این نشست مورد بررسی و مصوبه های این نشست به صورت شیوه نامه نهایی مبنای عمل برای سال آتی در سراسر کشور قرار می گیرد.
وی با بیان این که یک تغییر ماهوی در برنامه های سال آینده صورت گرفته است، گفت: برای سال آینده به فصل خداوند متعال و با همکاری تمام استان ها، رویکردهای جدیدی را تعریف کرده ایم تا بتوانیم در امر نماز از ظرفیت های جدید استفاده کنیم و موثر باشیم.
سرگزی با اشاره به برون سپاری برنامه ها خاطرنشان کرد: بخشی از برنامه ها توسط دستگاه های متولی قابل انجام است، تا ما بتوانیم در بخش های جدید ورود پیدا کنیم.
وی تاکید کرد: باید از ظرفیت های نهادها، دستگاه ها و گروه های موثر جامعه مانند آموزش و پرورش، کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انجمن اولیا و مربیان، اصناف، استادان دانشگاه، هنرمندان و خانواده ها در امر تبیین و گسترش فرهنگ نماز در جامعه بهره بگیریم.
وی اعلام کرد: برای تحقق این امر با برخی از مسئولان و دستگاه ها و نهادهای متولی جلسه هایی را برگزار کرده ایم تا از همه ظرفیت ها در این زمینه استفاده کنیم.

** مدیر ستاد اقامه نماز استان قم نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: نیازمند راه اندازی یک کتابخانه جامع ویژه نماز در کشور هستیم تا پژوهشگران و علاقه مندان این حوزه بتوانند از آن بهره بگیرند.
محمد خامه یار بر استفاده از همه امکانات برای ترویج و تبیین فرهنگ نماز در کشور تاکید و اظهار کرد: همه ما باید بکوشیم و به گونه ای رفتار کنیم تا بتوانیم قشرهای مختلف جامعه به ویژه جوانان را به مسجدها جذب نماییم.
در ادامه مدیران و کارشناسان ستاد اقامه نماز کشور دیدگاه ها، پیشنهادها و نظرهای خود در موضوع های گوناگون بیان کردند و در زمینه های مختلف با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.
نشست کمیته برنامه ریزی سال 1397 معاونت فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور با حضور مدیران و کارشناسان ستاد اقامه نماز از 16 استان کشور در سالن جلسات مجتمع فرهنگی و آموزشی یاوران حضرت مهدی(عج) به مدت 2 روز برگزار می شود.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.