به گزارش ایرنا، حسین محمدی روز چهارشنبه در یازدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم در سالن امام جواد(ع) استانداری قم، افزود: هم اکنون کل شهرهای استان قم از نعمت گاز طبیعی برخوردار است که ضریب نفوذ گاز در قم هفت درصد از میانگین کشور بالاتر است.
وی ادامه داد: به دلیل این که همواره شهرهای استان قم در حال توسعه و گسترش هستند، از به کار بردن لفظ پوشش صد درصدی شبکه گاز در استان اجتناب می کنیم.
محمدی افزود: ضریب نفوذ گاز در روستاهای قم نیز 10 درصد نسبت به میانگین کشوری بالاتر است، ضمن این که با تکمیل گازرسانی به 35 روستا که در حال انجام است تا پایان سال 97 ضریب نفوذ گاز روستایی قم به 95 درصد افزایش می یابد.
استان قم دارای یک شهرستان، پنج شهر، پنج بخش، 9 دهستان و 250 روستای دارای سکنه است.
وی ادامه داد: با وجود این که پیش بینی شده است تا پایان سال 98 تمام روستاهای قم گازرسانی شود ولی تلاش این است که زودتر از زمان تعیین شده این اقدام مهم به اتمام رشد.
وی گفت: در حال انتخاب پیمانکار برای گازرسانی به شهرک الغدیر قم هستیم ضمن این که عملیات اجرایی گازرسانی به روستاهای قمرود و قاهان پس از سال ها پیگیری، انجام شده است.
محمدی با بیان این که در زمینه جایگاه های سی ان جی و مجتمع گلخانه ای کارهای خوبی در استان صورت گرفته است گفت: افزایش ظرفیت گازرسانی به شهرک های صنعتی، گازرسانی به 100 واحد صنعتی در شهرک های صنعتی، گازرسانی به 1050 واحد تولیدی دامداری در دامشهر قم و گازسوز کردن موتورخانه 40 واحد صنعتی با حداکثر صرفه جویی 20 درصد از جمله اقدام های صورت گرفته در استان در یکسال گذشته بوده است.
مدیرعامل شرکت گاز قم، با اشاره به اقدام های تحقیقاتی این شرکت برای کاهش مصرف گاز کوره های صنعتی گفت: بر اساس پژوهش صورت گرفته بر روی کوره های بدون شعله، استفاده از این تکنولوژی موجب کاهش 20 تا 30 درصدی سوخت می شود که این طرح در حال ارائه در سطح ملی است.
وی ادامه داد: برای تکمیل گازرسانی به تمام واحدهای صنعتی، گلخانه ای ونیز پرورش آبزیان و طیور در مرحله اول 20 کیلومتر و در مراحل بعدی سه خط 15 کیلومتری برای تکمیل گازرسانی انجام می شود.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.