به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این تعداد 323 تن در حفظ کل، 72 تن در حفظ 25 جزء، 237 تن در حفظ 20 جزء، 321 تن در حفظ 15 جزء، 619 تن در حفظ 10 جزء، 904 تن در حفظ پنج جزء، یک هزار و 936 تن در جزء سی قرآن و بقیه در رشته های مختلف همچون مفاهیم، معارف و تدبر در قرآن شرکت می کنند.
وی با بیان این که سال گذشته پنج هزار تن در آزمون طرح تربیت حافظان قرآن اوقاف قم شرکت کردند افزود: امسال شاهد رشد 2 برابری شرکت کنندگان در این طرح قرآنی هستیم.
وی، افزایش تعداد شرکت کنندگان را به علت هم افزایی و تعامل سازنده با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در اجرای برنامه های قرآنی و فرهنگی عنوان کرد.
به گفته وی، سازمان اوقاف و امور خیریه هر سال سهمیه ای برای استان ها در راستای تاکیدهای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لزوم تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در نظر می گیرد که امسال در طرح تربیت حافظان قرآن کریم سهم استان قم، تربیت هفت هزار تن اعلام شده بود که این امر بیش از صد درصد تحقق پیدا کرده است.
حسینی مقدم همچنین از توسعه مدارس شبانه روزی قرآن در بقاع متبرک امامزادگان قم خبر داد و گفت: در سال جاری مدرسه شبانه روزی در امامزاده جمال قم راه اندازی شد که تا کنون قرآن آموزان موفق به حفظ 18 جزء قرآن کریم شده اند.
امامزاده جمال در قم در ابتدای ورودی جاده اراک به شهرستان قم واقع شده و این اثر در تاریخ 25 اسفند 1379 با شمارهه ثبت 3344 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
وی تاکید کرد: در طول سال دوره های آموزشی تربیت حافظان و قاریان قرآنی در بقاع امامزادگان استان با حضور قشرهای مختلف مردم قم برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: توسعه تربیت حافظان قرآن کریم و راه اندازی مدارس شبانه روزی قرآنی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است تا برنامه های قرآنی در جامعه هرچه بیشتر نهادینه شود.
444 بقاع متبرک امامزادگان در قم وجود دارد.
8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.