ناصر حمزه ای روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در این اردوها 2 هزار و 600 دانش آموز پسر و 2 هزار و 720 دانش آموز دختر حضور داشتند که نسبت به سال گذشته 45 درصد افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: سال گذشته دانش آموزان پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم در این اردوها شرکت کردند، ولی امسال با تدبیر وزارت آموزش و پرورش فقط دانش آموزان پایه دهم اعزام شدند.
وی به استقبال دانش آموزان و خانواده ها از اردوی راهیان نور اشاره و بیان کرد: در این اردوی چهار روزه که 2 روز مسیر رفت و برگشت و 2 روز بازدید از یادمان و زیارتگاه ها به طول می انجامد، 94 درصد از دانش آموزان شرکت کننده رضایت خود را نسبت به سطح کیفی برنامه ها، خیلی خوب توصیف کرده اند.
حمزه ای خاطرنشان کرد: در این اردوها دانش آموزان دختر می توانستند همراه مادران خود و دانش آموزان پسر نیز همراه پدران خود حضور داشته باشند.
وی گفت: هدف از برگزاری این اردوها مشاهده خاکریزها نیست، بلکه هدف دسترسی به روح حاکم بر ایثار، مقاومت، شهادت و اثرات معنوی آن در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس است که شهیدان از خودشان به یادگار گذاشته اند.
وی افزود: در این اردوها رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی به خاطره گویی و چگونگی دفاع از خاک میهن اسلامی می پردازند و از تواضع شهیدان در برابر خداوند متعال می گویند که برای دانش آموزان بسیار تاثیرگذار و آموزنده است.
معاون آموزش و پرورش قم اضافه کرد: در این سال ها شاهد بوده ایم که هر سال به تعداد دانش آموزان مشتاق و علاقه مند برای اعزام به مناطق عملیاتی جنوب افزوده شده است.
در سال تحصیلی جاری، حدود 240 هزار دانش آموز قمی در 635 ساختمان آموزشی مشغول به تحصیل هستند.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.